شناسهٔ خبر: 40486573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماینده مردم تهران در مجلس:

ادعا‌هاي حقوق بشري کاخ سفيد صادق نيست

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نماینده مردم تهران درمجلس با اشاره به نگاه تبعیض آلود و امپریالیستی هیئت حاکمه آمریکا گفت: حکومت آمریکا بر پایه سلطه‌گری و برده‌داری بنا شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، سیدنظام الدین موسوی با اشاره اعتراضات خیابانی به قتل جنجالی «جورج فلوید» سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا، گفت: اتفاقاتی که در آمریکا افتاده از چند منظر قابل بحث است.
وی افزود: اول اینکه آمریکا و نگاه تبعیض آلود و امپریالیستی دولت و هیئت حاکمه آمریکا موضوعی نیست که فقط در مورد کشور‌های دیگر صادق باشد و آمریکا حتی در مورد ملت خودش هم این نگاه استکباری و خوی استکباری و تبعیض آمیز را انجام می‌دهد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر سیاست‌های امپریالیستی آمریکا که در مورد ملت خودش انجام می‌دهد، ادامه داد: سابقه تاریخی برخورد‌هایی که حاکمان آمریکا با رنگین پوستان و سرخپوستان بومی خود آمریکا انجام داده اند؛ بسیار روشن است و فیلم‌های تاریخی مختلفی هم در این موضوع ساخته شده است.
موسوی با اشاره به سبقه تاریخی رفتار حاکمیت آمریکا با رنگین پوستان، مطرح کرد: این موضوع در مورد سیاه پوستان که بخش قابل توجهی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد هنوز هیئت حاکمه آمریکا به رغم همه نمایش‌هایی که بر ادعای عدم تبعیض در آمریکا وجود دارد و شعار‌هایی که می‌دهند؛ می‌بینیم که همچنان تبعیض ادامه دارد.
وی تاکید کرد: نسبت به سیاه پوستان همچنان برخورد‌های قهری صورت می‌گیرد، به لحاظ موقعیت اجتماعی و اقتصادی سیاه پوستان اکثریت شان در شرایط بدی قرار دارند و بخش عمده‌ای از زندانیان آمریکایی را تشکیل می‌دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکا بر پایه سلطه‌گری و برده‌داری از آفریقایی‌ها بنا شده است، ادامه داد: برخورد پلیس با سیاهان آمریکایی همیشه برخورد تبعیض آلودی بوده است و تقریباً شاید سالانه شاهد این برخورد‌های تبعیض آلود بوده ایم که نمونه آن برخوردی است که با سیاهپوست آمریکایی داشته است، در جلوی دوربین افراد و سیاهپوست زیر فشار زانو پلیس فریاد می‌زند که "نمی توانم نفس بکشم" و واقعاً هم کشته شد.
سیدنظام الدین موسوی با اشاره به این موضوع که مردم دنیا از مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس سفید پوست، چشم‌پوشی نخواهند کرد، تصریح کرد: این نشان‌دهنده این است که ادعا‌های حقوق بشری و ضد تبعیضی آمریکا که در همه جا مطرح می‌شود؛ نه تنها در مورد کشور‌های دیگر بلکه در مورد خود ملت آمریکا هم صادق نیست و ما کماکان شاهد نقض حقوق بشر و تبعیض در آمریکا هستیم.
«جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد. افسر پلیس آمریکا پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس نهم خرداد با وثیقه 500هزار دلاری آزاد شد.
این تحولات خشم مردم آمریکا را پی داشته و شهر‌های زیادی در این کشور شاهد برگزاری تظاهرات علیه قتل فلوید بوده است.

نظر شما