شناسهٔ خبر: 40479774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمیسیون تحقیق در صورت ردّ اعتبارنامه تاجگردن به پرونده وی ورود می‌کند

دبیر کمیسیون تحقیق اعتبارنامه نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: چنانچه شعبه 12 مجلس نظر به ردّ اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون داشته باشد کمیسیون ورود کرده و پرونده وی را بررسی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تحقیق اعتبارنامه نمایندگان مجلس امروز تشکیل شد. بنابراین رسماً کار خود را با حضور اعضا و هیأت رئیسه کمیسیون آغاز کرد.

وی افزود: در حال حاضر اعتبارنامه یکی از منتخبان مجلس یازدهم یعنی غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گرمسار در حال بررسی در شعبه 12 مجلس است. 

دبیر کمیسیون تحقیق اعتبارنامه نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر 5 روز کاری از سوی هیأت رئیسه به معترضان اعتبارنامه تاجگردون مهلت داده شده است لذا در حال حاضر این اعتبارنامه براساس قانون در شعبه مربوطه یعنی شعبه 12 بررسی می‌شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: چنانچه شعبه 12 که مسئول رسیدگی به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون است، پس از اعتراض معترضان نظر به رد اعتبارنامه تاجگردون داشته باشد، گزارش بررسی پرونده این منتخب به کمیسیون تحقیق ارسال می‌شود.

جدی در ادامه تصریح کرد: پس از ارائه گزارش شعبه 12، کمیسیون تحقیق پرونده تاجگردون را بررسی می‌کند. البته این در حالی است که شعبه نظر به رد اعتبارنامه وی داشته باشد اما اگر اعتبارنامه وی توسط شعبه تأیید شود دیگر به کمیسیون تحقیق ارسال نشده و مستقیماً به صحن علنی مجلس برای رأی‌گیری ارجاع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که چنانچه کمیسیون تحقیق پس از بررسی موافق با رد اعتبارنامه تاجگردون داشته باشد بنابراین گزارش بررسی پرونده وی به همراه اسناد و مدارک ارائه شده از سوی معترضان به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود و نهایتاً در صحن علنی مجلس برای اعتبارنامه این منتخب تصمیم‌گیری خواهد شد.

دبیر کمیسیون تحقیق اعتبارنامه نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی در خاتمه اعلام کرد که در حال حاضر کمیسیون تحقیق منتظر بررسی و تصمیم‌گیری معترضان و نهایتاً شعبه 12 مجلس برای اعتبارنامه منتخب گچساران است و در صورت رد کمیسیون تحقیق وارد پرونده تاجگردون خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما