شناسهٔ خبر: 40468859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موزه ورزش استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود/ لزوم ساماندهی گروه‌های طبیعت‌گردی

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در راستای راه‌اندازی موزه ورزش استان، با پیگیری‌های انجام گرفته، در گام نخست قسمتی از پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای ایجاد این موزه در قالبی کوچک‌تر انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

سجاد انوشیروانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اردبیل اظهار کرد: در راستای تلاش برای راه‌اندازی موزه ورزش استان اردبیل، با پیگیری‌های انجام گرفته و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در گام نخست قسمتی از پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای ایجاد این موزه در قالبی کوچک‌تر انتخاب شد.

وی افزود: برای راه‌اندازی محل اصلی موزه ورزش استان اردبیل چند مکان تاریخی دیگر همچون خانه آصف مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: راه‌اندازی موزه ورزش در استان می‌تواند نقش بسزایی در آشنایی با استان اردبیل و تاریخ ورزش استان برای گردشگران داخلی و خارجی و همچنین ورزشکارانی که به استان سفر می‌کنند، داشته باشد و همچنین این موزه یک جاذبه گردشگری جدید در استان خواهد بود‌.

انوشیروانی بیان کرد: طراحی المان مدال نیز برای موزه ورزش استان اردبیل انجام شده که در این موزه می‌توان از عکس ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی استان و همچنین از اشیا و مدال‌های ورزشی آنان بهره برد.

لزوم ساماندهی گروه‌های طبیعت‌گردی

وی با اشاره به گروه‌های طبیعت‌گردی، تصریح کرد: ساماندهی گروه‌های طبیعت‌گردی در مبحث ورزش‌های همگانی یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل است تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی با این گروه‌های طبیعت‌گردی همراه شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: مناطق کوهستانی استان و همچنین پیست‌های اسکی ایجاد شده در این مناطق، پتانسیلی بزرگ برای صنعت گردشگری استان به‌ویژه گردشگری زمستانی است.

- انتهای پیام/3463/828/

نظر شما