شناسهٔ خبر: 40467860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پس از اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا؛

هم صدايي مردم جهان با سياهپوستان آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مردم جهان در مخالفت با نژادپرستی در آمریکا در پایتخت های کشورهای مختلف تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مردم جهان در مخالفت با نژادپرستی در آمریکا در پایتخت های کشورهای مختلف تظاهرات کردند.

تجمع شهروندان فرانسوی مقابل سفارت آمریکا در پاریس
جمعی از فعالان و شهروندان فرانسوی مقابل سفارت آمریکا در پاریس در محکومیت نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا تجمع کردند.

موج گسترده از خشم و اعتراضات
رادیو کانادا در صفحه رسمی توئیتر خود ویدیویی منتشر کرد که در آن ترنس فلوید (Terence Floyd) برادر جرج فلوید، سیاهپوست آمریکایی که هفته گذشته به دست پلیس آمریکا کشته شد، در جمع معترضان به تبعیض نژادی در آمریکا می‌گوید: مرگ جرج فلوید به دست پلیس مینه سوتا موج گسترده‌ای از خشم و اعتراضات را در سراسر آمریکا به راه انداخته است.
رادیو کانادا در صفحه رسمی توئیتر خود همچنین ویدیویی منتشر کرد از لحظه دردناک حضور ترنس فلوید (Terence Floyd) برادر جرج فلوید، سیاهپوست آمریکایی که هفته گذشته به دست پلیس آمریکا کشته شد، در محل مرگ برادرش در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا.
مرگ جرج فلوید به دست پلیس مینه سوتا موج گسترده ای از خشم و تظاهرات اعتراضی را در سراسر آمریکا به راه انداخته است. تظاهرکنندگان به تبعیض نژادی اعتراض دارند و  اجرای عدالت در مورد جرج فلوید را خواستارند.

تظاهرات گسترده در آمستردام هلند در اعتراض به تبعیض نژادی
گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه توئیتر خود ویدیویی منتشر کرد از تظاهرات بسیار گسترده مردم هلند در شهر آمستردام، پایتخت این کشور برای اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان در آمریکا.
هدف از این تظاهرات جلب توجه به تبعیض نژادی و خشونت‌های پلیس در هلند و اتحادیه اروپا بود. در پی مرگ جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی به دست یک مأمور پلیس در ایالت مینه سوتا‏، طی چند روز گذشته جنبش اعتراضی گسترده «جان سیاهپوستان مهم است» در اعتراض به تبعیض نژادی، سراسر آمریکا و همچنین دیگر کشور‌های جهان را دربر گرفته است.

تظاهرات در ایرلند در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان
گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه توئیتر خود ویدیویی منتشر کرد از تظاهرات حدود دو هزار نفری مردم دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند در اعتراض به تبعیض تبعیض نژادی در آمریکا. همچنین ساعاتی پیش از این تظاهرات تجمع دیگری مقابل ساختمان سفارت آمریکا در دوبلین برگزار شد.
در پی مرگ جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی به دست یک مأمور پلیس در ایالت مینه سوتا‏، جنبش اعتراضی گسترده «جان سیاهپوستان مهم است» در اعتراض به تبعیض نژادی در آمریکا، سراسر این کشور و همچنین دیگر کشور‌های جهان را دربر گرفته است.

تجمع مقابل سفارت آمریکا در پاریس برای ادای احترام به جرج فلوید
گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه توئیتر خود ویدیویی منتشر کرد از تجمع روز دوشنبه فرانسوی‌ها مقابل ساختمان سفارت آمریکا در پاریس. فرانسوی‌ها در در این تجمع به احترام جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا، زانو زده و یک دقیقه سکوت کردند. تظاهرکنندگان پلاکارد‌هایی در دست داشتند با مضمون‌های مختلف از قبیل «عدالت برای جرج فلوید»، «نژادپرستی ما را خفه می‌کند»، «همه ما جرج فلوید هستیم» و همچنین «نمی‌توانم نفس بکشم» که آخرین جمله‌ای بود که این سیاهپوست قبل از مرگ به مأمور پلیس گفت و اکنون به یک جمله نمادین اعتراضی تبدیل شده است.
در پی مرگ جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی به دست یک مأمور پلیس در ایالت مینه سوتا‏، جنبش گسترده «جان سیاهپوستان مهم است» در اعتراض به تبعیض نژادی در آمریکا، سراسر این کشور و همچنین دیگر کشور‌ها را دربر گرفته است.

تجمع مقابل دادگاه حقوق بشر در بوردوی فرانسه در حمایت از جرج فلوید
گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه توئیتر خود ویدیویی منتشر کرد از تجمع فرانسوی‌ها مقابل دادگاه حقوق بشر در بوردو در حمایت از جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا. مردم در این تجمع به احترام وی زانو زده و یک دقیقه سکوت کردند.
در پی مرگ جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی به دست یک مأمور پلیس در ایالت مینه سوتا‏، جنبش گسترده «جان سیاهپوستان مهم است» در اعتراض به تبعیض نژادی در آمریکا، سراسر این کشور و همچنین دیگر کشور‌ها را دربر گرفته است.

تظاهرات علیه نژادپرستی از آمریکا به هلند رسید
تظاهرات در کشور هلند در همبستگی با شهروندان سیاهپوست آمریکایی پس از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس آمریکا عصر روز دوشنبه در میدان دام در شهر آمستردام برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لاهه، این تقریبا جزو بزرگترین تظاهرات در هلند بود و هزاران تن در آن شرکت داشتند.
همچنین شرکت کنندگان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعارهایی، چون ” نمی‌توانم نفس بکشم” “عدالت برای فلوید” و ” سیاه بودن جرم نیست” حمل می‌کردند.
 
اعتراضات هزاران نفری مردم در آمستردام علیه نژاد پرستی
هزاران معترض با شعار «نمی توانم نفس بکشم» روز دوشنبه در مرکز آمستردام و در همبستگی با جرج فلوید، سیاه پوست آمریکایی که به دست پلس آمریکا هفته پیش کشته شد، تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آمستردام، در حدود 10 هزار نفر با تجمع در میدان دام در آمستردام بدون توجه به فاصله گذاری‌های اجتماعی شعار‌های «زندگی سیاهپوستان مهم است» و «بدون عدالت، صلحی نیست» فریاد زدند.
تجمع مردم باعث ایجاد ترافیک خودرو‌ها در خیابان‌های آمستردام شد، اما هیچ موردی از خشونت گزارش نشد.

نظر شما