شناسهٔ خبر: 40449974 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موج سواری انتخاباتی بایدن بر روی اعتراضات آمریکا

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک روز پس از برگزاری اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالت دلاوِر، در آن محل حاضر شد و عکس یادگاری گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در آمریکا یک روز پس از برگزاری تظاهرات ضد نژادپرستی در ایالت «دلاوِر»، در محل برگزاری این تجمع حاضر شد.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، بایدن روز یکشنبه در محل برگزاری تجمعات شنبه شب حاضر شد. کمپین انتخاباتی بایدن عکسی از او را در حالی که در کنار یک پدر و پسر سیاه‌پوست زانو زده بود منتشر کردند.

بایدن نیز با انتشار این عکس در حساب توئیتری خود نوشت: «در حال حاضر ما ملتی در حال درد کشیدن هستیم اما نباید اجازه دهیم این درد ما را نابود کند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: «به‌عنوان رئیس‌جمهور، به پیش بردن این گفت‌وگوها کمک کرده و مهم‌تر از آن، [به این گفت‌وگوها] گوش خواهم کرد، همان کاری که امروز در بازدید از محل اعتراضات دیشب انجام دادم».

بایدن در حالی این عکس را منتشر کرد که تنها ده روز پیش در مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی گفته بود سیاه‌پوستانی که از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کنند را نمی‌توان سیاه‌پوست دانست.

سخنان جو بایدن با واکنش منفی در میان سیاه‌پوستان آمریکایی روبه‌رو شد و به تلاش او برای محدود کردن حق انتخاب آزاد افراد، بر پایه نژاد تعبیر شد. نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره و حتی بعضی از نمایندگان هم‌حزبی جو بایدن هم سخنان او را محکوم کردند.

بایدن با عقب‌نشینی از سخنان قبلی‌اش گفت: «گروهی از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار هستند که فکر می‌کنند ترامپ شایسته انتخاب است».

تظاهرات علیه نژادپرستی از سه‌شنبه شب در شهر مینیاپولیس و در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح توسط پلیس این شهر آغاز و رفته‌رفته به ایالت‌های مختلف آمریکا کشیده شد.

ترامپ که طی روزهای اخیر از اظهارات تند، تحریک‌کننده و تهدیدآمیز علیه معترضان به خشونت پلیس آمریکایی علیه رنگین‌پوستان فروگذار نکرده بود، بامداد یکشنبه تهدید کرد: «به اراذل و اوباش عصبانی اجازه نمی‌دهم مسلط شوند... این اتفاق نخواهد افتاد. دولت من، خشونت اوباش‌ها را متوقف می‌کند و این کار را به صورت کامل انجام خواهد داد. آشوب ادامه نخواهد داشت».

انتهای پیام/

نظر شما