شناسهٔ خبر: 40437415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

لحظه به لحظه با اعتراضات آمریکا؛ از آخرین آمار کشته ها و زخمی ها تا تهدید تند ترامپ و تخلیه اطراف کاخ سفید از تظاهر کنندگان/انتقال ترامپ به پناهگاه کاخ سفید

صاحب‌خبر -

شفقنا-رئیس جمهور آمریکا دستور برخورد تند با معترضان را در سراسر این کشور صادر کرد و رسانه های داخلی را متهم به نشر اخبار دروغ کرد. در آریزونا قانون منع آمد و شد یک هفته ای وضع شد همچنانکه پلیس اطراف کاخ سفید را از معترضان خالی کرد.مامورین سرویس مخفی کاخ سفید دونالد ترامپ را به یک پناهگاه زیر زمینی در کاخ سفید که برای حملات تروریستی ساخته شده است برده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های عرب زبان، ناآرامی ها در شهرهای مختلف آمریکا در واکنش به کشته شدن یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید به دست نیروهای پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد و موجی از خشم و غضب شهرهای مختلف را در برگرفته است.

کانون این درگیری ها «مینیاپولیس»، بزرگترین شهر ایالت مرزی مینه سوتا در شمال آمریکا است.باوجود آنکه چهار تن از نیروهای پلیس مینیاپولیس به خاطر بدرفتاری با فلوید، از کار اخراج شدند اما این باعث نشده است که اعتراضات به پایان برسد و لحظه به لحظه دامنه این اعتراضات در حال افزایش است.

در این گزارش به آخرین تحولات اعتراضات اخیر آمریکا می پردازیم:

فاکس نیوز نوشت که در نتیجه اعتراضات شب گذشته واشنگتن بیش از ۵۰ نیروی سرویس مخفی زخمی شده اند.

واشنگتن پست نوشت: در نتیجه اعتراضات اخیر در نقاط مختلف آمریکا حداقل ۵ نفر در نتیجه خشونت جان خود را از دست داده اند.اعتراضات در واشنگتن و شهرهای مختلف با وجود برقراری قانون منع آمد و شد ادامه دارد و در خیابان های نزدیک به کاخ سفید آتش سوزی های وجود دارد.تعدادی ماشین در اطراف کاخ سفید آتش زده شده اند و اعتراضات ادامه دارد.

واشنگتن پست همچنین نوشت که همزمان با اعتراضات در آمریکا آتش سوزی در کلیسای سنت جون در نزدیکی کاخ سفید در گرفت که البته خاموش شده است.

نیویورک تایمز نوشت: در واکنش به قتل جورج فلوید اعتراضات شدیدی در حداقل ۷۵ شهر آمریکا آغاز شده است.

وال استریت ژورنال نوشت: این بدترین اعتراضات چند دهه اخیر در آمریکا است.

آسوشیتدپرس نوشت: همه نیروهای گارد ملی که حدود ۱۲۰۰ نفر هستند برای مقابله با معترضان در واشنگتن فراخوانده شده اند.

-شبکه آرتی عربی نوشت که پلیس آمریکا با استفاده از زور و قوه قهریه محیط اطراف کاخ سفید را از تظاهر کنندگان خالی کرد.

آرتی عربی نوشت: پلیس برای دور کردن تظاهر کنندگان از کاخ سفید به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کرد و همین باعث شد تا معترضان عقب نشینی کنند. پلیس توانست ده ها معترض که خود را به دیوارهای کاخ سفید و باغ اطراف آن رسانده بودند دور کند.

-نیویورک تایمز به نقل از منابع مطلع نوشت که مامورین سرویس مخفی کاخ سفید دونالد ترامپ را به یک پناهگاه زیر زمینی در کاخ سفید که برای حملات تروریستی ساخته شده است برده اند.

-اعتراضات در شهرهای مثل مینیاپولیس، نیویورک، لس آنجلس، میامی، سیاتل، فیلادلفیا و واشنگتن ادامه دارد و معترضان با شعار« دونالد ترامپ باید برود» اعتراض خود را به رئیس جمهور کنونی نشان می دهند.

-شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید از کارمندان خود خواسته است که به خاطر ناامنی و اعتراضاتی که در اطراف این ساختمان وجود دارد سرکار حاضر نشوند.

-فرماندار ایالت آریزونا بعد از افزایش خشونت و ناآرامی ها در این منطقه از اجرای قانون منع آمد و شد در سراسر ایالت به مدت یک هفته خبر داد.

-دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتی با بیان اینکه رسانه های داخلی در آمریکا بیشتر از رسانه های خارجی اخبار دروغ و گمراه کننده منتشر می کنند، نوشت: به کار گیری خشونت و رفتارهای تحریک آمیز یک جنایت فدرالی است و باید فرمانداران و حاکمان ایالت ها در برخورد با چنین رفتارهای جدیت بیشتر نشان دهند.اگر آنها نمی توانند به وظیفه  خود عمل کنند ما وارد عمل خواهیم شد و از قدرت نظامی صرف برای پایان به این اعتراضات استفاده خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا خواستار زندان طولانی مدت برای افرادی شد که به اماکن عمومی و خصوصی و همچنین نیروهای پلیس آسیب رسانده اند.

-واشنگتن پست نوشت که پلیس آمریکا بیش از ۲۵۰۰ نفر را در اعتراضات اخیر به تقل جورج فلوید بازداشت کرده است.

-اتحادیه آزادی ها مدنی آمریکا: تروریسم یک واژه سیاسی است که به راحتی مورد سوء استفاده قرار می گیرد. هیچ قانونی برای طبقه بندی گروه محلی در لیست تروریسم وجود ندارد.

-فرماندار واشنگتن در توییتی از اجرای قانون منع آمد و شد در سطح شهر خبر داد.

-نیویورک تایمز: هیچ خطری رئیس جمهور را تهدید نمی کند و وضعیت او خوب است.

-سی ان ان اعلام کرد که خانواده جورج فلوید خواستار بازداشت سه پلیس دیگری هستند که باعث بازداشت  او قبل از مرگ شدند.

-رئیس پلیس مینیاپولیس اعلام کرد که عدم واکنش سه پلیس دیگر برای نجات دادن جورج فلوید سهل انگاری آنها بود و چنین رفتاری با ارزش های انسانی در تعارض است.

-معترضان خشمگین در خیابان اطراف کاخ سفید آتش افکندند و قبل از اجرای قانون منع آمد و شد وضعیت این منطقه متشنج است.

-خبرنگار الجزیره اعلام کرد که پلیس برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک آور روی آورده است.

-در واشنگتن معترضان بعضی از مکان ها را آتش زده اند این درحالی است که قانون منع آمد و شد اجرایی شده است.

-سناتور مارکو رابیو در توییتی نوشت: آنچه که در اطراف کاخ سفید رخ می دهد ربطی به خشم و اعتراض به قتل جورج فلوید ندارد.

-صدها هزار نفر از معترضان در بروکلین با وجود حضور انبوه نیروهای ضد شورش به اعتراض خود ادامه می دهند.

نظر شما