شناسهٔ خبر: 40423338 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فعال سعودی افشا کرد:

تشکیل شورای هماهنگی معارضان سعودی برای برکناری بن سلمان

یک فعال سعودی از تشکیل شورای هماهنگی معارضان سعودی متشکل از سه شاهزاده با هدف برکناری ولیعهد سعودی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «عیدالرحمن السهیمی»، فعال سعودی فاش کرد که معارضان سعودی شورایی متشکل از سه شاهزاده سعودی برای برکناری «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان تشکیل داده اند.

السهیمی گفت که شورای هماهنگی معارضان سعودی متشکل از ۱۸ عضو از جمله سه شاهزاده سعودی است. 

وی تاکید کرد که این شورا خواستار تحصن یا نافرمانی مدنی و حمل سلاح نیست بلکه فعالیت خود را به نامه‌نگاری به کشورهای جهان و هیئت‌های رسمی و بین‌المللی محدود کرده است. 

این فعال سعودی در ادامه افزود: «به پارلمان‌های اسلامی و کشورهای خلیج فارس و همچنین برخی از اعضای کنگره امریکا  و پارلمان اروپا نامه داده شده است.»

وی توضیح داد که این شورا از ولیعهدی «احمد بن عبدالعزیز آل سعود» بر این اساس که عربستان کشور مؤسسه‌ها و قانون بوده و پارلمان منتخب داشته باشد، حمایت می‌کند.

 السهیمی در ادامه افزود: «از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی می‌خواهیم که فرزندش را از همه مناصب از جمله ولیعهدی برکنار کرده و احمد بن عبدالعزی ر به جای وی منصوب کند.»

وی تاکید کرد که ۱۷ کشور اسلامی از این گرایش حمایت کرده‌اند اما ما منتظر اقدام ملک سلمان هستیم.

این فعال سعودی همچنین از توطئه برخی مسئولان عربستان برای هدف قرار دادن قطر چند ماه پیش از آغاز جام جهانی برای سلب میزبانی این کشور خبر داد.

وی درباره موضوع قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی گفت که نام فرد همکار در تکه‌تکه کردن جسد خاشقجی را می‌داند و آن را به سازمان ملل ارائه خواهد داد.

 

 

 

نظر شما