شناسهٔ خبر: 4041991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کويت: واشنگتن متعهد شد شوراي همکاري را از گفتگوها درباره ايران آگاه کند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1393/12/19

معاون وزیر امور خارجه کویت گفت واشنگتن متعهد شده است تحولات در گفتگوهایش با ایران را به طور کامل به اطلاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار دهد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی الیوم السابع اعلام کرد، خالد الجار الله معاون وزیر امور خارجه کویت با تاکید بر این که آمریکا متعهد شده است جزئیات گفتگوهایش با ایران را به اطلاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برساند افزود، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اطمینان داده است هرگونه توافقی بین واشنگتن و تهران درباره پرونده هسته ای ایران به زیان کشورهای عضو شورای همکاری نخواهد بود.
الجار الله دیدار وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری را با جان کری «خوب و بسیار مهم» توصیف کرد. وی افزود در این نشست که هفته گذشته در ریاض برگزار شد همه مسائل منطقه بررسی شد شد. وی افزود ما به چنین نشستی برای شنیدن دیدگاه آمریکا درباره این مسائل و رایزنی درباره آنها از جمله حملات تروریستی شدید به امت عربی اعم از سوریه و عراق و یمن و لیبی نیاز مبرم داشتیم.
الجار الله درباره شایعه پیشنهاد آمریکا به کشورهای خلیج فارس برای ایجاد چتر هسته ای برای مقابله با خطر هسته ای ایران گفت آمریکا همواره بر امنیت کشورهای خلیج فارس تاکید کرده است. وی افزود به تعهد آمریکا برای دفاع از امنیت خلیج فارس اطمینان داریم.
وی درباره موافقت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال گفتگوهای یمن به ریاض، ابراز امیدواری کرد با توجه به اوضاع وخیم صنعا که امکان شرکت همه طرف ها را در گفتگو نمی دهد، محل گفتگوها به ریاض منتقل شود.
http://www.youm7.com/story/2015/3/9/2015/3/9/

نظر شما