شناسهٔ خبر: 40419402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو هیأت ‌رئیسه مجلس خبرداد؛

کاهش امتیازسوابق نمایندگی در مجلس یازدهم/ اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق بررسی می‌شود

عضو هیأت ‌رئیسه و نماینده محلات و دلیجان در مجلس از امتیازسوابق نمایندگی برای عضویت در کمیسیون‌ها خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی جلسه این هیأت با کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس از اصلاح نحوه عضویت منتخبین در کمیسیون‌های مجلس خبرداد.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: در این نشست راهکار‌های عملیاتی شدن اجرای ماده ۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس بررسی شد وکاهش امتیاز منتخبان دارای سوابق نمایندگی مجلس برای عضویت در کمیسیون‌های مجلس یکی از مصوبات جلسه هیأت رئیسه با کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان اضافه کرد: امتیازاتی مثل سابقه نمایندگی مجلس، سوابق اجرایی و تحصیلات، بخشی از امتیازاتی است که منتخبین و نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی در نظر گرفته می‌شود.

در نشست هیأت رئیسه با کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس امتیازات منتخبین در کمیسیون‌ها و نحوه اعطای این امتیازات به منتخبین به منظور عضویت آنان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بحث و بررسی شد و سوابق نمایندگی مجلس کاهش پیدا کرد.

اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه نمایندگان تایید شد و تنها تایید اعتبارنامه سه منتخب سید کاظم دلخوش، غلامرضا تاج‌گردون و حسین محمدصالحی از سوی شعب اعلام نشد.

ابن نماینده مجلس اظهار کرد: اعتبارنامه‌هایی که تصویب نشده در شعب اعتراضات بررسی می‌شود و اگر اعتبارنامه در این شعبه به تصویب رسید به صحن علنی مجلس می‌آید و تایید آن در صحن اعلام می‌شود و در صورتی که اعتبارنامه در این شعبه رد شود به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد و این کمیسیون هم ۱۵ روز فرصت بررسی دارد و نتیجه را به شعبه اعلام می‌کند.

اعتبار نامه  تاجگردون موضوع خبر ساز مجلس یازدهم

 با شروع بکار مجلس یازدهم اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران  خبرساز شده است و تا کنون اعتراض ۹ منتخب مجلس شورای اسلامی را به همراه داشته است.

اعتراض به اعتبار نامه تاجگردون با نامه اعتراضی علی اکبر کریمی منتخب مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس یازدهم شورای اسلامی، نجابت نماینده شیراز و زاکانی نماینده قم شروع شد و ۶ منتخب دیگر به این اعتراض پیوستند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که منتخب کرسی حوزه انتخابیه آشتیان، تفرش و فراهان به دلیل اشکال در مدرک تحصیلی از ورود به مجلس یازدهم بازماند.

انتخابات مجلس یازدهم در استان مرکزی در یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۸ شعبه ثابت، ۳۲۹ شعبه سیار برگزار شد و۱۴۴ نامزد انتخاباتی در گردونه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی استان مرکزی حضور داشتند و ۲۵ هزار عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی و سه هزار و ۵۰۰ عامل انتظامی در جریان انتخابات فعالیت داشتند.

انتهای پیام / ج

نظر شما