شناسهٔ خبر: 40412616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ترامپ: خشونت‌های مینیاپولیس کار دزدان و آشوبگران است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا از خشونت های اخیر در شهر شاهد مرگ یک مرد سیاه پوست به دست نیروهای پلیس انتقاد کرده و آن را کار دزدان و آشوبگران خواند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری عرب زبان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ناآرامی و آشوب در «مینیاپولیس»، بزرگترین شهر ایالت مرزی مینه سوتا در شمال این کشور در واکنش به کشته شدن یک مرد سیاه پوست غیر مسلح به نام «جرج فلوید» به دست یک افسر پلیس را مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ بامداد امروز (یک شنبه) طی سخنانی در پایگاه فضایی «کندی» در ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا که برای پیگیری پرتاب کپسول «کرو دراگون» به فضا جهت انتقال دو فضانورد این کشور به ایستگاه بین المللی فضایی، ضمن ادعای این که خشونت های در جریان در مینیاپولیس کار دزدان و آشوبگران است، تاکید کرد که به معترضان خشمگین اجازه کنترل امور را نمی دهد و باید از امنیت و اجرای قانون به عنوان «گوهر تاج دمکراسی آمریکا» حفاظت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که نیروهای پلیس بیشتر از همه از رویدادهای اخیر خشمگین هستند، خواهان «آشتی به جای نفرت و عدالت به جای هرج و مرج» شد و خاطر نشان ساخت که دولت وی آن چه «خشونت باندها» خواند را متوقف خواهد کرد.

ترامپ در این باره اظهار داشت: مرگ جرج فلوید در خیابان های مینیاپولیس یک تراژدی خطرناک است با این حال آشوبگران، دزدان و اغتشاشگران به یادبود فلوید توهین کردند.

یادآور می شود که کشته شدن فلوید در شهر مینیاپولیس هنگامی که به صورت غیر مسلح در بازداشت نیروهای پلیس بود، اعتراض های گسترده و خشونت آمیزی در بسیاری از شهرهای آمریکا را در پی داشته و در برخی موارد نیز گروهی از افراد دست به آشوب زده و به فروشگاه های مختلف حمله کردند.

به دنبال این حادثه نیز چهار تن از نیروهای پلیس مینیاپولیس به خاطر بدرفتاری با این مرد سیاه پوست، از کار خود اخراج شدند و یکی از آنها به نام «درک چاوین» نیز که در ویدیوی مربوط به لحظه مرگ فلوید، در حالی دیده می شود که زانوی خود را روی گردن وی گذاشته، بازداشت و به طور رسمی به قتل درجه سه متهم شده است.

نظر شما