شناسهٔ خبر: 40388460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برقراری منع آمد و شد شبانه در مینیاپولیس آمریکا

صاحب‌خبر -

شفقنا- ادامه ناآرامی در یکی از شهرهای آمریکا در واکنش به کشته شدن یک مرد سیاه پوست به دست نیروهای پلیس، باعث برقراری مقررات منع رفت و آمد شبانه در این شهر شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «جیکوب فری»، شهردار «مینیاپولیس»، بزرگترین شهر ایالت مرزی مینه سوتا در شمال این کشور که به دنبال کشته شدن یک جوان سیاه پوست غیر مسلح به نام «جورج فلوید» به دست یک افسر پلیس، از سه روز پیش شاهد ناآرامی است، روز جمعه به وقت محلی از برقراری مقررات منع رفت و آمد شبانه خبر داد.

بنا بر اعلام فری، مقررات منع رفت و آمد در مینیاپولیس همه اماکن عمومی از جمله خیابان های شهر را در بر می گیرد و زمان برقراری آن نیز از ساعت هشت شب تا شش صبح شب های جمعه و شنبه به وقت محلی است.

شهردار مینیاپولیس در این باره همچنین تاکید کرد که حد اکثر مجازات نقض مقررات منع رفت و آمد شبانه در این شهر، پرداخت هزار دلار جریمه نقدی و تحمل ۹۰ روز زندان است.

این در حالی است که کشته شدن فلوید در شهر مینیاپولیس هنگامی که به صورت غیر مسلح در بازداشت نیروهای پلیس بود، اعتراض های گسترده و خشونت آمیزی را در پی داشته و در برخی موارد نیز گروهی از افراد به فروشگاه های این شهر حمله کردند.

در واکنش به این مسئله نیز چهار تن از نیروهای پلیس مینیاپولیس به خاطر بدرفتاری با این جوان سیاه پوست، از کار خود اخراج شدند و شهردار این شهر نیز علیه آنها اعلام جرم کرد.

در همین حال، یکی از نیروهای مذکور به نام «درک چاوین» نیز که در ویدیوی مربوط به لحظه مرگ فلوید، در حالی دیده می شود که زانوی خود را روی گردن این جوان سیاه پوست گذاشته بدون آن که به این گفته وی که «نمی توانم نفس بکشم، مرا نکش» توجه کند، بازداشت و به طور رسمی به قتل درجه سه متهم شد.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا خواهان تحقیق دو نهاد دولتی در رابطه با حادثه مرگ جوان مذکور شد با این حال معترضان به این حادثه در مینیاپولیس را «اراذل» خواند و در این باره تهدید کرد: وقتی غارت شروع شود، تیراندازی نیز آغاز خواهد شد.

نظر شما