شناسهٔ خبر: 40410742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی: درباره بازگشایی رواق‌های حرم رضوی تابع ستاد ملی کرونا هستیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: درباره بازگشایی رواق‌های حرم مطهر مطابق نظر ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی امشب در دیدار با وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، توفیقات و موفقیت‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی را در کنترل بیماری کرونا تبریک گفت و اظهار داشت: این موفقیت‌ها برگ زرین دیگری در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بود و مایه ناامیدی و یأس دشمنان شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌های دشمنان معطوف به ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و محدودیت‌های ایجاد شده برای کشور، نقشه دشمنان برای کاهش قدرت مانور و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی توفیقات حاصل شده در کنترل بیماری کرونا را نتیجه لطف الهی و تلاش و همت مسئولان خصوصا در وزارت بهداشت دانست و با اشاره به نقش تعیین‌کننده حمایت‌های رهبری معظم انقلاب در حصول این توفیقات، ابراز کرد: بی‌تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری نبود، قطعا این توفیقات و موفقیت‌های کنونی حاصل نمی‌شد.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب تمام مسئولان را به همکاری با ستاد کرونا سفارش و خود بیش از همه با این ستاد همکاری کردند، ایشان در پیامی به مناسبت نیمه‌شعبان که هنوز حدود 2 هفته تا ماه مبارک رمضان باقی مانده بود، بطور مستقیم به شرایط ماه مبارک رمضان در سال جاری اشاره کردند و فرمودند «امسال علی‌القاعده از جلسات عمومی دعا، سخنرانی و توسّل محرومیم» که تکلیف برای ماه رمضان روشن شد.

مروی هماهنگی بین تمام مجموعه‌های دولت، دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، علماء و مراجع تقلید را از دیگر عوامل موفقیت کشور در مبارزه با ویروس کرونا معرفی و ورود مراجع تقلید قم و علمای برجسته مشهد مقدس را در این عرصه بسیار مؤثر و مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین از نقش مؤثر آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد و هماهنگی بخش‌های مختلف استان خراسان‌رضوی با یکدیگر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان تقدیر و تشکر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه آنچه آستان قدس رضوی در این مدت برای مقابله با کرونا انجام داده براساس ایفای وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی بوده، گفت: اگرچه آستان‌های مقدس در ساختارهای مدیریت دولت قرار نمی‌گیرند، اما تافته‌ای جدا بافته از کشور و نظام مقدس اسلامی نیستند که بخواهند مسیر خود را طی کنند؛ همه در یک مجموعه، یک نظام و یک کشور قرار داریم و اگر مشکلی فراگیر برای کشور و مردم پیش آید وظیفه همکاری برای عبور از آن مشکل و بحران را داریم، لذا آنچه آستان قدس رضوی در این مدت انجام داده ایفای وظیفه بوده و برای آن منتی نداریم.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی هم اکنون حدود 300 هزار ماسک در اختیار دارد و در حال خرید حدود یک میلیون ماسک دیگر نیز هست، ضمن اینکه ظرفیت تولید ماسک را هم داریم و از این نظر با هیچ مشکلی روبه رو نیستیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه درباره بازگشایی رواق‌های حرم مطهر مطابق نظر ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد، گفت: امیدواریم همانگونه که با همدلی و همراهی تا اینجا کار را به پیش بردیم، پس از این نیز بتوانیم باز هم با همین همکاری و همدلی کار را پیش ببریم.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل بهداشت و درمان کشور در بیمارستان‌های سراسر کشور، گفت: مجموعه بهداشت و درمان در شرایط تحریم و با وجود مشکلات اقتصادی و تجهیزات پزشکی توانست دامنه شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند که قابل تقدیر است.

مروی گفت: تلاش‌ها و فداکاری‌های شبانه‌روزی کادر درمانی در سراسر کشور بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و هیچگاه ایثارگری‌های جامعه پزشکی و پرستاری کشور از ذهن و خاطره مردم پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/281/ ز

نظر شما