شناسهٔ خبر: 40391615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بالگردهای ارتش تا اطفای کامل آتش در کهگیلویه می‌مانند

سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به کهگیلویه گفت: بالگردهای هوا نیروز ارتش تا اطفای کامل آتش در منطقه حفاظت شده خاییز ماندگار خواهند بود.

صاحب‌خبر -

بالگردهای ارتش تا اطفای کامل آتش در کهگیلویه می‌مانندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، داریوش مرادی سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش با اشاره به استقرار ۲ فروند بالگرد در شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: ۶ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات کوه خاییز محل آتش سوزی در این شهرستان انجام شده است.

او بیان کرد:  بیش از ۳۰ نفر از امدادگران به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر کوه خاییز کهگیلویه انتقال داده شده اند.

مرادی تصریح کرد: از صبح شنبه بالگرد‌های هوانیروز برای خاموش کردن  آتش  منطقه حفاظت شده کوه خائیز عملیات خود را از سر گرفته اند.

او گفت: پرواز‌های هوانیروز ارتش بر فراز شهر‌های دهدشت بهبهان و گچساران تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

مرادی اضافه کرد: طی هفته گذشته در آتش سوزی خنگ بنار گچساران ۲۶سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابجای ۱۷۵ نفر انجام شد.

او اضافه کرد: بالگرد‌های هوانیروز ارتش طی دو هفته گذشته تاکنون برای کمک به اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد (گچساران) ۲۳ ساعت پرواز در قالب ۳۲ سورتی پرواز را ثبت کرده اند.

مرادی تصریح کرد: بالگرد‌های هوانیروز ارتش طی این مدت تا این لحظه بالغ بر ۲۰۵نفر را در کهگیلویه جابجا کرده اند. 

جولان بی امان آتش در کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه امسال افزون بر ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران و بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های خائیز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده و آتش سوزی همچنان ادامه دارد و ظهر دیروز نیز آتش در شهرستان سردسیری دنا به ارتفاعات کو‌های مشرف به روستا‌های کره سرایت کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اکنون  هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

 
انتهای پیام/ک

نظر شما