شناسهٔ خبر: 40389608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بالگردهای ارتش تا اطفای کامل آتش در کهگیلویه می‌مانند

سرپرست تیم اعزامی هوانیروز ارتش گفت: بالگردهای هوانیروز ارتش تا اطفای کامل آتش در منطقه حفاظت‌شده خائیز در شهرستان کهگیلویه ماندگار خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، از  ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه ۸ خرداد تا امروز شنبه ۱۰ خرداد بخشی از جنگل‌های ضلع شمالی منطقه حفاظت‌شده خائیز دچار حریق شده است.

داریوش مرادی با اشاره به استقرار ۲ فروند بالگرد در شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: ۶ سورتی پرواز برای جابه‌جایی امدادگران به ارتفاعات کوه خائیز،  محل آتش‌سوزی در این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: در این پروازها بیش از ۳۰ نفر از امدادگران به محل حادثه در ارتفاعات سخت‌گذر کوه خائیز کهگیلویه انتقال داده شد.

مرادی تصریح کرد: از شنبه صبح بالگردهای هوانیروز برای خاموشی آتش منطقه حفاظتشده کوه خائیز عملیات خود را از سر خواهند گرفت.

وی گفت: پروازهای هوانیروز ارتش بر فراز شهرهای دهدشت بهبهان و گچساران تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

مرادی اضافه کرد: طی هفته گذشته در آتش‌سوزی خنگ بنار گچساران ۲۶ سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابه‌جایی ۱۷۵ نفر انجام شد.

وی اضافه کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش طی ۲ هفته گذشته برای کمک به اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد (گچساران) ۲۳ ساعت پرواز در قالب ۳۲ سورتی پرواز را ثبت کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش طی این مدت تا این لحظه بالغ بر ۲۰۵ نفر را در کهگیلویه جابه‌جا کرده‌اند.

جولان بی‌امان آتش در کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه ۹۹ افزون بر ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران و امروز بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های خاییز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده است و آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و ظهر جمعه نیز آتش در شهرستان سردسیر دنا به ارتفاعات کوه‌های مشرف به روستاها سرایت کرد.

نظر شما