شناسهٔ خبر: 40378178 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نفت و انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۳/۰۹

قیمت نفت امروز جمعه اندکی کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۳۵ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بعد از آنکه آمارهای رسمی نشان داد تقاضا برای مصرف انرژی در ایالت متحده آمریکا تضعیف شده و هم زمان با تشدید تنش ها بین آمریکا و چین که باعث آشفتگی بازارهای مالی دنیا شد نرخ نفت روز جمعه شاهد کمی کاهش بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۳۵ دلار و ۴ سنت رسید و قیمت نفت خام آمریکا نیز روز جمعه با ۵۳ سنت معادل ۱.۶ درصد افت به ۳۳ دلار و ۱۸ سنت رسید. با این حال قیمت هر دو شاخص نفتی به مدد کاهش تولید و خوش بینی نسبت به ترمیم تقاضا در مسیر ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

هوی لی تحلیلگر مؤسسه او سی بی سی در این مورد گفت: «قیمت نفت واقعا باید نفسی تازه کند. قیمت ها در طی ۴ هفته گذشته افزایشی بوده و بازار باید زمان بخرد تا قیمت های پائین دستی نیز بتوانند خود را به قیمت نفت خام برسانند. با این وجود چشم‌انداز قیمت در میان مدت هم چنان افزایشی است.»

قیمت نفت در 9 خرداد 99,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,نفت و انرژی

آمارهای جدید منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی دولت امریکا حاکی است میزان ذخایر نفت خام و میعانات این کشور در هفته گذشته رشد چشمگیری داشته است. تقاضا برای انرژی با وجود لغو ممنوعیت سفر در ایالت های مختلف آمریکا هم چنان ضعیف است.

کریستوفر لونی تحلیلگر مؤسسه آر بی سی کپیتال مارکتس در این مورد اظهار‌کرد: «تعطیلات روز بزرگداشت کهنه سربازان باعث نشد تا رانندگان آمریکایی آنگونه که انتظار می رفت به سفر بروند.»

تجار اینک تمام توجه خود را معطوف نتیجه مذاکرات بر سر کاهش تولید میان کشورهای عضو گروه اوپک پلاس کرده اند که قرار است در هفته دوم ماه ژوئن برگزار شود. عربستان و بعضی دیگر از اعضای اوپک در حال بررسی تمدید کاهش ۹.۷ میلیون بشکه ای تولید نفت بعد از ماه ژوئن هستند ولی هنوز نتوانسته اند نظر مساعد روسیه را جلب نمایند.

نظر شما