شناسهٔ خبر: 40363626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لرستان ظرفیت‌های لازم برای توسعه را دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لرستان از لحاظ منابع آبی، خاک حاصل‌خیز، وجود معادن، نفت و پتروشیمی و هر آنچه که نیازمند رشد، تحول و توسعه بوده، بسیار غنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی 484 مگاواتی این شهرستان، اظهار داشت: ما یک درصد جمعیت جهان را داریم اما ۲ درصد منابع جهان داریم که این موضوع بیانگر آن است ما تمام مولفه‌ها برای رشد و تحول در کشور را داریم.

وی با بیان اینکه کشور ما کشوری چهار فصل و به تبع آن لرستان نیز استانی چهار فصل است افزود: لرستان از لحاظ منابع آبی، خاک حاصل‌خیز، وجود معادن، نفت و پتروشیمی هر آنچه که نیازمند رشد، تحول و توسعه بوده، بسیار غنی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: بیش از ۱۲ میلیارد متر مکعب آب از لرستان می‌گذرد که حدود ۸ میلیارد متر مکعب آن مربوط به لرستان است، اما در عین حال ۲۵ درصد زمین‌های ما آبی و ۷۵ درصد آنها دیم است و سد‌های موجود در استان ما نیمه‌تمام هستند.

شاهرخی خاطر نشان کرد: ورود بنیاد مستضعفان و ماموریت نهادهای نظارتی مقام معظم رهبری طلیعه‌ای است که ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۱۱ سوره حدید اظهار داشت: در بخشی از آیه این سوره از قرآن به شما بشارت می‌دهند که جای شما محفوط است و مانده‌اید تا پرچم سردار سلیمانی ها و شهدای لرستانی که جسم آنها به خاک سپرده شد و روح آنها در بالاترین درجات است را بالا نگه‌دارید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهدا هم سنگری می‌خواهند که مسیر توسعه و پیشرفت و پرچم اسلام را محکم به احتزار درآورند، گفت: امام امت فرمود " فتح الفتوح انقلاب سلامی و جمهوری اسلامی تربیت انسان‌های عالم، با ایمان و داناست" و امروز ما این‌گونه دور هم جمع شویم و این چنین مرکزی که قطعات آن ساخت ایران اسلامی است را افتتاح می‌کنیم که این برای ما عزت آفرین و اقتدار آفرین است.

انتهای پیام/

نظر شما