شناسهٔ خبر: 40357034 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -


واکنش گل‌محمدی به نامه مجیدی

یحیی گل‌محمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود لیگ فقط به‌خاطر پرسپولیس برگزار خواهد شد، گفت:«نمی‌دانم منظور شما از حمایت چیست، تعجب می‌کنم از اینکه برخی باشگاه‌ها عنوان می‌کنند هزینه گرفتن تست کرونا از اعضای تیم‌مان را نداریم. به‌نظرم آنها بیشتر به این سمت فرار می‌کنند که برای ادامه مسابقات لیگ هزینه نکنند.» سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه فرهاد مجیدی در نامه‌ای به مدیرعامل استقلال خواسته سازمان لیگ تضمین دهد که کسی با شروع دوباره لیگ کرونا نگیرد، چنین واکنشی داشت: «کسی هست که تضمین دهد با تعطیلی لیگ کرونا می‌رود؟ هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین دهد که بازیکن و مربی کرونا نگیرد. در همه شغل‌ها امکان ابتلا به ویروس بالاست و فوتبال هم یکی از این مشاغل است. اینکه بخواهیم بترسیم از اینکه کسی کرونا بگیرد و به خاطر آن لیگ را تعطیل کنیم تصمیمی اشتباه است. اکثر کشورهای بزرگ دنیا به این نتیجه رسیدند که لیگ‌شان را با وجود ویروس کرونا برگزار کنند.»

سانیول؛ گزینه جدید تیم ملی که  تکذیب شد

در حالی که دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی فوتبال هنوز کار خود را با این تیم به‌صورت رسمی آغاز نکرده، هر چند وقت یک بار اخباری مبنی بر حضور یک مربی دیگر روی نیمکت تیم ملی به گوش می‌رسد. یک روز گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس و روز دیگر آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال. گزینه‌هایی که فدراسیون فوتبال هم مذاکره با آنها را تکذیب می‌کند. نام جدیدی که در این میان مطرح شده، ویلی سانیول، ستاره فرانسوی سابق تیم فوتبال بایرن مونیخ است که سایت فرانسوی «فوت مرکاتو» مدعی شده که با فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی وارد مذاکره شده است. این سایت نوشته:«سانیول در آستانه بازگشت به زمین فوتبال قرار دارد. طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، بازیکن سابق بایرن مونیخ با فدراسیون فوتبال ایران تماس داشته است. در ایران، خیلی‌ها سوابق و شخصیت او را قبول دارند و او می‌تواند سرمربی بعدی تیم سی‌و‌سوم رده‌بندی فیفا باشد. تیمی که در حال حاضر هدایت آن برعهده دراگان اسکوچیچ است. سانیول که دوران مربیگری‌اش را سال 2013 آغاز کرد و در فاصله سال‌های 2014 تا 2016 هدایت بوردو را برعهده داشت، سال 2017 به‌عنوان کمک مربی در بایرن مونیخ مشغول به‌کار شد.» با این حال، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره مذاکره با سانیول گفت: «هیچ مذاکره‌ای میان فدراسیون فوتبال ایران و سانیول وجود نداشته و تیم ملی تحت سرمربیگری اسکوچیچ به فعالیت خود ادامه خواهد داد. موارد مطروحه در این باره همچون شایعات مشابه گذشته عاری از واقعیت است.»

میلیچ بازگشت، دیاباته جمعه می‌آید

هرویه میلیچ مدافع کروات استقلال ساعت 4:30 بامداد دیروز از مسیر فرانکفورت به دوحه و سپس وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تهران شد. قرار است وی بعد از انجام تست کرونا در تمرینات استقلال شرکت کند. طبق پیگیری‌های ایسنا، شیخ دیاباته مهاجم آبی پوشان هم جمعه شب به ایران بازمی‌گردد تا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان باشگاه استقلال برطرف شود.

پیروزی پیکان در دیداری تدارکاتی

با فروکش کردن موج شیوع ویروس کرونا بسیاری از تیم‌های فوتبال تمرینات خود را آغاز کرده‌اند. بر این اساس پیکان سه‌شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دیداری تدارکاتی به مصاف خوشه طلایی ساوه رفت و به پیروزی 3 -1 دست یافت. سعید واسعی، شهریار مغانلو و میلاد شیخ سلیمانی زننده گل‌های پیکان بودند.

دلیل درگذشت قهرمان اسکیت ایران کرونا بود؟

روز چهارشنبه خبر رسید که محمد نعمتی، ملی پوش 20 ساله تیم ملی اسکیت جوانان که سابقه قهرمانی مسابقات بین‌المللی کره جنوبی در سال۱۳۹۷ را دارد، بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.البته هنوز مشخص نشده که علت مرگ این ملی‌پوش مسمومیت یا ابتلا به کرونا بوده است. محمد عجم، رئیس هیأت اسکیت خراسان رضوی در این باره به ایسنا گفت: «پدر این مرحوم علت مرگ را مسمومیت اعلام کرد اما طبق صحبتش مشکوک به کرونا هم بوده است. حال پدرش خیلی مساعد نیست و توضیح کاملتری ندارم.» نعمتی مدال طلای اسکیت در مسابقات بین‌المللی کره جنوبی سال۱۳۹۷ را در پرونده دارد. روزنامه ایران این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید.

نظر شما