شناسهٔ خبر: 40332199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گلمرادی:

ادامه روند کم آبی در استان خوزستان منجر به بروز نا امنی در این استان می شود

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس دهم گفت: ادامه روند کم آبی و مشکلات ناشی از آن در استان خوزستان منجر به بروز نا امنی در این استان می شود.

صاحب‌خبر -

علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص مشکلات تامین آب شرب استان خوزستان گفت: علی رغم اینکه چندین رودخانه پرآب در استان خوزستان قرار دارد و بر اساس ارزیابی صورت گرفته در کشور، استان خوزستان از لحاظ دارا بودن منابع آبی جایگاه خوبی دارد اما سوء مدیریت باعث شده که از این امکانات در این استان به خوبی در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم استفاده نشود.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقاط مختلف استان خوزستان مشکلات بسیاری در حوزه تامین آب شرب دارد حتی آب شربی که هم اکنون در استان در اختیار مردم قرار دارد ناپایدار و غیر بهداشتی است که از طریق کانال از سمت رود کارون به برخی از نقاط استان منتقل می شود.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: متاسفانه برخی دیگر از نقاط استان از داشتن آب شرب محروم بوده و برای تامین آب شرب خود از آب چاه استفاده می کنند که باید برای وضعیت فکری جدی صورت گیرد زیرا استفاده از آب چاه می تواند برای مردم این نقاط ایجاد مشکل کند.

وی بیان کرد: وزارت نیرو باید به همراه استانداری خوزستان برای حل مشکل آب خوزستان به صورت اساسی  چاره اندیشی کنند؛ زیرا زیرساخت های لازم در استان خوزستان وجود دارد اما رسیدگی های لازم صورت نمی گیرد و عدم رسیدگی باعث بروز نارضایتی های اجتماعی واعتراضات مردمی می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ادامه این روند باعث بروز ناامنی در استان خوزستان و مشکلات امنیتی خواهد شد؛ بنابراین دولت به ویژه وزارت نیرو باید برای برون رفت از این وضعیت چاره ای جدی بیاندیشند و با کمک نخبگان استان و همکاری دستگاه های مربوطه مشکلات آبی استان را در حد امکان تقلیل بخشند./

پایان پیام

نظر شما