شناسهٔ خبر: 40327160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رایزنی روسیه با تولیدکنندگان عمده نفت درباره تمدید کاهش عرضه

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه امروز با نمایندگانی از کشورهای اصلی تولید کننده نفت درباره اجرای توافق جهانی کاهش تولید و ادامه احتمالی کاهش به میزان کنونی پس از ماه ژوئن، مذاکره می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، این نشست مجازی در پی کاهش سطح تولید روسیه تا حدود سهمیه این کشور بر اساس توافق جهانی، نشانه دیگری از تلاش مسکو برای حمایت از هرگونه اقدام مشترک آتی  برای تثبیت بازارهای نفت تا هنگام لازم، به شمار می رود.  

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به همراه دیگر تولیدکنندگان عمده شامل روسیه که به نام اوپک پلاس شناخته می شوند، ماه گذشته (آوریل) در باره کاهش مجموع تولید روزانه خود در ماه های مه و ژوئن تا حدود ۱۰ میلیون بشکه برای بالا بردن قیمت ها و تقاضا که به علت همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده بود، توافق کردند.

یک منبع به رویترز گفت که نواک قرار است روز سه شنبه در یک نشست مجازی شرکت کند. اما وزارت انرژی روسیه هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

یک منبع آگاه دیگر از جزئیات این نشست نیز به رویترز گفت که پیش بینی می شود تمدید احتمالی سهمیه های کنونی پس از ماه ژوئن (۱۱ تیر ماه) و همچنین دوره زمانی آن بررسی شود.

کرملین نیز امروز (سه شنبه) اعلان کرد که اعضای اوپک پلاس، در صورت احساس نیاز به تلاش بیشتر برای حمایت از بازارهای انرژی و کاهش تولید نفت مازاد، چگونگی تحولات بازارهای جهانی نفت را پیش از تصمیم گیری درباره هرگونه خط مشی، بررسی خواهند کرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز گفته است موثر بودن توافق جهانی ماه گذشته (آوریل) در باره کاهش میزان تولید نفت، کاملا اثبات شده و به خنثی کردن پیش بینی های منفی در باره بازارهای نفت، کمک کرده است.

منابع آگاه در ماه مه (اردیبهشت) به رویترز گفته بودند که اوپک پلاس خواستار حفظ کاهش کنونی تولید نفت پس از ماه ژوئن است.

نوواک نیز روز دوشنبه پیش بینی کرده بود که عرضه و تقاضای جهانی نفت در ۲ ماه آتی، متوازن شود.

نظر شما