شناسهٔ خبر: 40280631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قدردانی روسای قوه مجریه وقضائیه از خدمات دکترلاریجانی

رئیس‌جمهوری: دکتر لاریجانی از چهره‌های ارزشمند نظام از ابتدای انقلاب تاکنون است/ حجت‌الاسلام رئیسی: همت دکتر لاریجانی نسبت به اقدامات جمعی سه قوه شایسته بود

روسای قوه مجریه و قضائیه در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اقدامات دکتر لاریجانی را در سه دوره مدیریت مجلس شورای اسلامی شایسته قدردانی دانسته و تاکید کردند دلسوزی و همت رئیس مجلس در اقدامات جمعی سه قوه بسیار راهگشا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر شنبه (سوم خرداد 99) در پایان پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در سخنانی با بیان اینکه دکتر لاریجانی از چهره‌های ارزشمند نظام از ابتدای انقلاب تاکنون است، گفت: در جایگاه‌های گوناگون از جمله صدا و سیما، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و بعدها در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و این جلسه که برای همکاری و تعامل سه قوه در مباحث اقتصادی تشکیل شد، از وجود ایشان بهره‌مند بودیم.

روحانی با اشاره به اینکه دکتر لاریجانی انسانی صاحب‌نظر، اهل مطالعه، خوشفکر و فعال در عرصه‌های گوناگون است، خاطرنشان کرد: حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی و ریاست 3 دوره مجلس کاری سخت و دشوار است که ایشان به خوبی از عهده آن برآمده و جلسات مجلس را به خوبی اداره کردند.

رئیس جمهوری تأکید کرد: به طور قطع دکتر لاریجانی همچون گذشته در دیگر عرصه‌های نظام فعال خواهد بود و نظام از وجود ایشان استفاده خواهد کرد.

گفتی است حجت الاسلام روحانی در این جلسه با تقدیم لوح تقدیر و یک جلد قرآن نفیس به دکتر لاریجانی، از سالها تلاش و خدمتگزاری وی در سنگرهای گوناگون نظام جمهوری اسلامی بویژه ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی تجلیل کرد.

متن لوح تقدیر رئیس جمهوری که به دکتر لاریجانی تقدیم شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

توفیق خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سنگرهای خطیر و مهمی چون سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی برای آن برادر فرهیخته و پرتلاش، افتخاری بزرگ و برای همه خادمان نظام و ملت، الهام‌بخش است.

اینجانب با تجلیل از سال‌ها تلاش ارزشمند و خدمات خالصانه جنابعالی به انقلاب و نظام اسلامی از همراهی‌ها و همدلی‌ها با دولت تدبیر و امید صمیمانه سپاسگزارم.

بی‌شک خاطرات همکاری و احساس مشترکمان طی سالیان متمادی و بخصوص در مقاطع حساس و سرنوشت ساز ماندگار خواهد ماند. امید دارم حضور مؤثر و همت والای شما توأم با تجربیات گران‌بها، در دیگر سنگرهای خدمتگزاری نیز برای کشور و نظام، منشأ خیر و برکات باشد.

سعادت، سلامت و توفیقات روزافزونتان را در پیشبرد اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

تاکید رئیس قوه قضائیه بر دلسوزی و همت دکتر لاریجانی در اقدامات جمعی سه قوه

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در سخنانی با تجلیل از دلسوزی و همت دکتر لاریجانی نسبت به اقدامات جمعی سه قوه، گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی در حقیقت برای همکاری قوا در راستای تسهیل در اقدامات اقتصادی ایجاد شد تا این مجموعه بتواند علیرغم خواست دشمنان که با فتنه‌انگیزی به دنبال چوب‌انداختن در چرخ اقتصاد کشور هستند، مسایل اقتصادی را سامان دهد.

رئیس قوه قضائیه افزود: خوشبختانه قوای سه‌گانه تاکنون همکاری مثبتی با هم داشتند و تلاش بر این است که علیرغم خواست دشمنان مسایل اقتصادی کشور به پیش رفته و امور مردم تسهیل شود.

علی لاریجانی حسن روحانی رئیسی

 

دکتر لاریجانی تاکید کرد: تلاش شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا برای تسهیل امورات زندگی مردم

همچنین دکتر علی لاریجانی نیز با قدردانی از حسن ظن رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، گفت: این شورا بنا به ضرورت‌هایی از سوی مقام معظم رهبری تشکیل شد و معتقدم با توجه به شرایط تحریمی که کشور با آن روبروست، بهترین راه برای صیانت از حقوق ملت همکاری بیش از پیش قوای سه‌گانه در راستای برداشتن فشار از زندگی مردم است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امروز جنس تحریم‌ها تفاوت دارد و کشور با یک تحریم وسیع و غیرقانونی مواجه است، گفت: باید مشی 3 قوه برای پس زدن توطئه دشمن این باشد که اهتمام لازم، همکاری بیش از پیش با هم داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: باید از این نامگذاری به عنوان یک فرصت برای بکارگیری تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و سه قوه تمامی بضاعت خود را برای تحقق این شعار به میدان بیاورند.

دکتر لاریجانی جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا را برای خود درس‌آموز دانست و گفت: در این جلسات تلاش کردیم تا سرمایه‌گذاری در کشور و امورات زندگی مردم تسهیل شود./

پایان پیام

نظر شما