شناسهٔ خبر: 40280540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منتخب مجلس:

مقدمات تدوین سند پیشرفت و تعالی شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه شهرکرد فراهم شد

شهرکرد- ایرنا- منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:مقدمات تدوین سند پیشرفت و تعالی مناطق شهری و روستایی در این حوزه انتخابیه فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد راستینه روز شنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تدوین این سند با تشکیل مجمع نخبگان سیاسی، ورزشی، دانشجویی، حقوقی، روحانیون، بسیجیان، سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) و اعضای شوراهای اسلامی آغاز شده است.

وی افزود: به‌زودی مشکلات موجود بر سر راه توسعه شهرها و روستاهای  شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن شناسایی و راهکارهای رفع آن با توجه به ظرفیت‌های موجود در قالب اندیشکده پژوهشی ارایه خواهد شد.

راستینه تصریح کرد: مدیریت رصد و تحلیل‌گران سازمانی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن تشکیل شده است تا بازوان نظارتی بر گستره فعالیت دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

وی یادآور شد: شناسایی ظرفیت‌های خارج از چهارمحال و بختیاری و بانک اطلاعاتی نیروی انسانی بومی مستقر در خارج از استان برای گذر این استان از محرومیت ضروری است.

منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد ، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیگیری برای تشکیل فراکسیون‌های جوانان و گام دوم انقلاب اسلامی و مدیریت شهری و روستایی از اولویت‌های مجلس یازدهم به‌شمار می‌رود.

وی گفت: ارتقای نگاه به شهرداری‌ها، اصلاح روابط شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها، تدوین اساسنامه جامع و ارایه برنامه مشخص ویژه دهیاری‌ها در دستورکار مجلس جدید قرار می‌گیرد.

راستینه تاکید کرد: عبور از بازی‌های سیاسی، حزب‌زدگی، انحصارطلبی و تکیه به آرای عمومی از مهمترین راه‌های تسریع در روند توسعه چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: منتخبان هر چهار حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری برای اجماع نظر در خصوص روند توسعه استان به‌دور از نگاه‌های سیاسی و قومیتی تاکنون پنج نشست داشته‌اند.

منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح قانون مبارزه با گران‌فروشی از دیگر اولویت‌های مجلس یازدهم به‌شمار می‌رود.

وی، تحریم‌ها را عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور دانست و یادآور شد: متاسفانه در این راستا تاکنون تدبیر درستی اتخاذ نشده است و وابستگی به منابع نفتی باعث شده تا دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به اعمال تحریم‌های ظالمانه متوسل شود.

راستینه اظهار داشت: متاسفانه دولت‌ها در ۱۵ سال گذشته توجه جدی و قوی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس دستورات هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری نداشته‌اند.

وی گفت: امروز مساله دلار به خطری جهانی تبدیل شده است که تمام دنیا متوجه آن شده‌اند و دولت مکلف است برای عبور از این مشکل تنوع‌بخشی سبد ارزی را در دستور کار قرار دهد.

منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گسترده شدن سامانه رصد نظام الکترونیکی تراکنش‌های مالی را ضروری اعلام و تاکید کرد: هدایت پول به بخش غیرمولد باعث ضربه به تولید و گرانی خواهد شد.

وی افزود: مساله آب به‌عنوان بالاترین مزیت چهارمحال و بختیاری امروز به یک چالش جدی تبدیل شده است.

راستینه تصریح کرد: منتخبان هر چهار حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری با انتقال آب آشامیدنی از این استان پس از تامین نیازهای مردم استان مخالفتی ندارند.

وی یادآور شد: اما وقتی افزون‌بر ۴۰۰ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری با مشکل تامین آب آشامیدنی روبه‌رو هستند، طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای هیچ توجیهی ندارد.

منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیگیری نشدن مساله احداث آب‌گیر طرح انتقال آب بن به بروجن از دغدغه‌های مهم و رفع مشکل آب آشامیدنی مردم استان از اولویت‌های اصلی منتخبان مجلس یازدهم در چهارمحال و بختیاری است.

وی گفت: مسوولان مرتبط با طرح انتقال آب بن به بروجن موظفند هر چه سریع‌تر مشکلات این طرح را رفع کنند.

راستینه، به زمزمه‌های فعال شده طرح انتقال بین حوضه ای آب بهشت آباد اشاره و تاکید کرد: هر طرحی که محیط زیست، سفره‌های زیرزمینی و منابع آب چهارمحال و بختیاری را دچار مشکل کند ،مورد حمایت مسوولان و نمایندگان نیست و برای جلوگیری از اجرای آن از تمامی ظرفیت‌های قانونی بهره‌گیری می‌شود.

وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد منابع ملی را برای طرح‌های بدون مبنای علمی و غیرکارشناسی هزینه کند.

منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از تولید، تقویت بازاریابی و شبکه‌های بازرگانی، تکمیل زنجیره ارزش، احیای تولید کنونی، تدوین سند پیشرفت و تعالی با محوریت اشتغال‌زایی، تمرکز بر توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و راه‌اندازی صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی در استان ضروری است.

وی، با اشاره به ظرفیت خاص چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری یادآور شد: تمامی برنامه‌های توسعه‌ای استان باید متناسب با ظرفیت گردشگری انجام شود.

راستینه اظهار داشت: در این راستا تهیه پیوست‌های سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری ضروری است.

وی گفت: مذاکره و ارتباط با دنیا به‌جز آمریکا و رژیم اشغالگر اسراییل و استفاده از ظرفیت ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه ایران و آسیای میانه برای تقویت بخش اقتصاد و سیاست ایران مورد توجه قرار می‌گیرد.

منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتدار و عزت ایرانیان اجازه نمی‌دهد جمهوری اسلامی زیر بار ظلم برود.

وی افزود: مساله برجام یک زیاده‌خواهی و مفت‌خوری بین‌المللی بود که بخش توسعه کشور را دچار آسیب کرد.

راستینه تصریح کرد: امروز باید هزینه‌های سنگین تحمیلی ناشی از برجام بر ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا پرداخت شود.

وی یادآور شد: مجلس یازدهم از تمامی ظرفیت‌های قانونی بین‌المللی برای عمل کردن اتحادیه اروپا به تعهداتش نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مساله برجام استفاده می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما