شناسهٔ خبر: 40279322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار آستارا: بیمارستان با کمبود دستگاه دیالیز مواجه است

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: بخش بیماران کلیوی بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان با کمبود دستگاه دیالیز مواجه است و برای تامین آن، با انجمن حمایت از بیماران خاص کشور رایزنی شده و به مشارکت خیران و نیکوکاران نیز نیاز است.

صاحب‌خبر -

حسن رستم زاد روز شنبه در عیادت از بیماران کلیوی بیمارستان آستارا اظهار کرد: ۱۵ دستگاه دیالیز در بیمارستان آستارا وجود دارد و به چهار دستگاه دیگر برای بیماران کلیوی نیاز است.

وی بیان کرد: واحدهای درمانی آستارا با توجه به موقعیت مرزی این شهرستان، پذیرای گردشگران و اتباع خارجی هستند و باید به امکانات جدید مجهز شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا هم گفت: ۴۹ بیمار کلیوی تحت پوشش انجمن هستند و هر بیمار، سه بار در هفته دیالیز می شود و مشارکت خیران برای تامین هزینه درمان آنها ضروری است.

محمد نظری اظهار کرد: هزینه هر دستگاه دیالیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است و راه اندازی بخش دیالیز در بیمارستان جدید آستارا و اختصاص زمین برای احداث ساختمان انجمن بیماران کلیوی این شهرستان، حمایت مسئولان را می طلبد.

وی ادامه داد: با مشارکت خیران به مناسبت ماه رمضان به ۳۰ نفر از بیماران دیالیزی، سبد کالا به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال شامل گوشت، قند، شکر، برنج، روغن و حبوبات اهدا شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

نظر شما