شناسهٔ خبر: 40273544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

شمار مبتلایان ویروس کرونا در خوزستان به مرز ۱۰ هزار نفر رسید

احسان‌پور از شناسایی ۵۲۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب آمار جدید، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۹ هزار و ۹۲۹ مورد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی احسان‌پور» ظهر امروز (شنبه ۳ خرداد) در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تعداد ۵۲۴ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که با توجه به عدم همکاری مردم در اجتناب از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ و بازارها، پیش‌بینی افزایش آمار در روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بر این اساس، از مجموع ۵۲۴ بیمار جدید، ۳۸۳ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۴۱ بیمار نیز بستری شدند.

 

وی با بیان اینکه با احتساب آمار جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۹ هزار و ۹۲۹ مورد افزایش یافت افزود: در حال حاضر ۸۸۴ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه هشت‌هزار و ۶۰۹ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

 

احسان‌پور با اشاره به اینکه متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان به ۴۳۶ نفر رسید اضافه کرد: به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

وی در پایان یاد آور شد: با توجه به گزارش‌های میدانی از وضعیت نگران‌کننده بازارها، همچنان از مردم درخواست می‌شود در جهت تامین سلامت خود و خانواده، جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و در زمان حضور در خارج از منزل، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در بالاترین سطح ممکن رعایت کنند.

 

پایان پیام/72

نظر شما