شناسهٔ خبر: 40261726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نمایش انزجار جهانی از رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس

همزمان با روز جهانی قدس، مسلمانان و آزادیخواهان جهان در دیگر کشورها، یه اشکال مختلف این روز را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
هزاران نفر در کشور‌های مختلف با حضور در خیابان‌ها فریاد " مرگ بر اسرائیل" سر دادند. در برخی دیگر از کشور‌ها همچون انگلیس امسال به علت شیوع ویروس منحوس کرونا، مسلمانان و آزادیخواهان به صورت مجازی خشم و نفرت خود را از رژیم جنایتکار صهیونیستی به نمایش گذاشتند.
 
همزمان با روز جهانی قدس، نشست آنلاین "قدس، سمبل مقاومت" در بوسنی و هرزگوین با حضور سفرای ایران، فلسطین و رئیس انجمن دوستی بوسنی و فلسطین در سارایوو برگزار شد.

فعالان مصری هم روز قدس را در مراسمی آنلاین، گرامی داشتند.
 
حافظ منافع ایران در قاهره، برخی از سران احزاب، فعالان مصری و پیروان خط مقاومت در مراسم حضور داشتند. سخنرانان تأکید کردند: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس، جانی تازه به جبهه مقاومت بخشید و قدس و قضیه فلسطین را زنده نگه داشت.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_288847" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795473/288847?width=400&height=300"></script></div>

در این حال دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نبرد با رژیم صهیونیستی را تنها راه نجات فلسطین دانست و گفت: نبرد همه جانبه‌ای با طرح موسوم به «معامله قرن» آغاز می‌شود.

زیاد النخاله افزود: قدس پایتخت فلسطین و روز قدس، روز وحدت فلسطینان در برابر معامله قرن است.
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از حمایت‌های ایران از آرمان فلسطین، بیانات رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس را بسیار مهم توصیف کرد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_288845" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795473/288845?width=400&height=300"></script></div>
 
شرکت کنندگان در بزرگ‌ترین کنفرانس برخط بین المللی روز جهانی قدس تاکید کردند: تا زمانی که اشغالگری اسرائیل ادامه دارد، نمی‌توان آپارتاید را تمام شده دانست. این کنفرانس به ابتکار آفریقای جنوبی برگزار شد.
 
وزیر خارجه کشورمان به عنوان نخستین سخنران این کنفرانس، رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت جهان دانست و افزود: اراده جامعه جهانی و به خصوص مسلمانان، ایستادگی در برابر تجاوز و هیاهوی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_288843" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795473/288843?width=400&height=300"></script></div>

وزیر خارجه خطاب به برخی دولت‌های عربی که به جای حمایت از فلسطین، راه همکاری با آمریکا را انتخاب کرده اند، گفت: مسیر همکاری با آمریکا، مسیری بن بست است. آقای ظریف تاکید کرد: آمریکا و به خصوص دولت کنونی این کشور شریک تمامی جنایاتی است که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_288844" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795473/288844?width=400&height=300"></script></div>
 
دبیرکل حزب الله لبنان هم در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس رژیم صهیونیستی را جرثومه فساد، نامشروع، غاصب و اشغالگر توصیف کرد و گفت: بقای چنین رژیمی فاقد مشروعیت است و کسانی که به فلسطین اشغالی آمده اند، باید به کشورهایشان بازگردند.
 
سید حسن نصرالله با بیان اینکه فلسطین برای فلسطینی‌هاست گفت: مقاومت تنها راه برای رهایی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_288867" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795473/288867?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما