با توجه به شرایط پیش آمده و وضعیت فعلی واحدهای آموزشی سعی شده از شیوه های منعطف برای ثبت سفارش کتاب های درسی استفاده شود. در این راستا مخاطبان می توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند . در شیوه فردی والدین گرامی دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه نموده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام می نمایند.
در این راست ا والدین گرامی یا مدیران مدارسِ دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفه ای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی، می توانند از 24 فروردین لغایت 23 خرداد ماه سال جاری اقدام به ثبت نام و سفارش کتاب های درسی نمایند.
معلمان، دبیران و هنرآموزان عزیز نیز میتوانند از تاریخ 25 شهریورماه نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی مربوطه اقدام نمایند.
با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتاب های درسی و بسته آموزشی با مسئولیت مدیر کل آموزش و پرورش در استان ها، مناطق و نواحی تشکیل شده و این کارگروه کلیه امور مربوط به فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را به نحو احسن مدیریت، پایش کرده و گزارش اقدامات آن را به صورت ماهانه به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارایه می نمایند.
مدارس می توانند با مراجعه به سامانه سناد و ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی برای تمام دانشآموزان نموده تا مانع از مراجعه دانشآموزان یا والدین آنها به کافی نتها شوند.
نظر شما