شناسهٔ خبر: 40232593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه‌های سازمانها و نهادهای اجرایی اصفهان در گرامیداشت روز قدس

اصفهان - ایرنا - همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی حضرت امام خمینی (ره) روز جهانی قدس نامگذاری شد، شماری از مسوولان، سازمان‌ها و نهادهای مختلف اجرایی در گرامیداشت این روز بیانیه صادر کردند.

صاحب‌خبر -

خانه مطبوعات استان اصفهان در بیانیه‌ای روز قدس را گرامی داشت و بر لزوم ظلم‌ستیزی علیه رژیم کودک‌کش اسراییل تاکید کرد.

در این بیانیه که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، تاکید شده است: روز قدس نه تنها کمرنگ نشده بلکه روز به روز رنگ و بوی جهانی شدن به خود گرفته تا جایی که فریاد "القدس لنا" زیرگوش حامیان پوشالی صهیونیست ها در واکینگهام، کاخ سفید، الیزه و دیگر کشورها پیچیده و لرزه بر اندام استکبار جهانی و ایادی آن انداخته است.

خانه مطبوعات اصفهان در این بیانه افزود: از آن سبب که امسال با حکمت الهی که بی شک آن از الطاف خفیه پروردگار است به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا راهپیمایی روز قدس به عنوان نماد ظلم ستیزی برگزار نمی‌شود این روز را گرامی داشته و بغض فروخفته خود علیه رژیم کودک کش اسراییل را به جای جاری سازی در قدم ها در قلم هایمان ساری و جاری می سازیم و از این رو به تعداد روزهای سال تکثیر خواهیم کرد.

روز قدس نمایش وحدت عظیم و یکپارچه جهان اسلام است

بسیج استادان استان اصفهان  با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز بدون شک می‌توان گفت مساله اول جهان اسلام موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف است. موضوع مهمی که از شروع انقلاب اسلامی و با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط بنیانگدار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ( ره) تبدیل به نمایش وحدت عظیم و یکپارچه جهان اسلام شده است.

این تشکل ،مساله قدس را بنا به فرموده ولی امر مسلمین تنها یک مساله اسلامی ندانستند و آن را متعلق به همه آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان جهان و یک مساله انسانی برشمردند. 

در این بیانیه یادآور شد: همانطور که رهبری بارها بیان فرموده‌اند راهپیمایی عظیم و پُرشکوه مردم در روز قدس، حرکت نمادین عظیمی بود که به یقین در عرصه سیاست عالم و در مقابله با استکبار، تأثیرات عمیقی را باقی گذاشته است و خواهد گذاشت.

این حرکت عظیم بین‌المللی همواره عامل تقویت امید و ایمان فلسطینیان و باعث خشم استکبار جهانی و صهیونیزم شده به نحوی که در روزهای منتهی به روز قدس اسراییل غاصب وحشیگری خود نسبت به ساکنان فلسطینی را تشدید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شکل روز قدس امسال را متفاوت از سال‌های گذشته نموده است. از طرفی دشمنان اسلام امیدوار به عدم برگزاری مراسم این روز و از طرف دیگر امت اسلام برای برگزاری باشکوه این رویداد مهم متناسب با شرایط و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تکاپو هستند. 

بسیج استادان استان اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای انتفاضه و یاد سردار رشید اسلام سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی که در راستای اهداف انقلاب ناجوانمردانه بدست تروریستهای غربی به شهادت رسید ضمن توصیه به آحاد ملت شریف ایران به حضور همه جانبه در پویشهای مختلف روز قدس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از استادان محترم دانشگاهها دعوت می کند بر اساس برنامه اعلامی گوش جان به سخنان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای سپرده و همواره گوش به فرمان با تمام وجود در اجرای دستورات پیامبر گونه رهبر فرزانه انقلاب تلاش کنند.

در پایان این بیانیه با بیان این که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شکل روز قدس امسال را متفاوت از سال‌های گذشته کرده است، آحاد ملت شریف ایران را به حضور همه‌جانبه در پویش‌های مختلف روز قدس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توصیه کردند.

روز جهانی قدس نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه‌ای این روز را روز نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل ذکر کرد.

مرضیه فرشاد در این بیانیه افزود:  با گذشت بیش از چهل سال از ابتکار راهبردی و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس" در سال ۱۳۵۸ و فراهم سازی یک فرصت عظیم و بین‌المللی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم غاصب اسراییل، موضوع فلسطین و قدس فراتر از یک مسأله ملی و اسلامی به مسأله‌ای جهانی و آرمانی بین‌المللی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف راهبرد خدشه ناپذیر جهان اسلام و ملت‌ها و جوامع حق طلب، آزادیخواه و ظلم ستیز است و آنها در جبهه‌ای واحد و مقتدر اجازه نخواهند داد توطئه‌های نظام فرعونی آمریکا و دولت‌های مرتجع، خبیث و منفور حامی رژیم جلاد صهیونیستی در منطقه، موجبات نابودی فلسطین مظلوم و مقاوم را فراهم آورند.
وی، یوم‌الله قدس روز دمیدن خون تازه در رگ‌های امت اسلامی و برافراشته‌تر کردن پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقاومت توأم با امید و معنویت تا آزادی فلسطین و محو کامل غاصب قبله اول مسلمین و جرثومه فساد یعنی رژیم جعلی، کودک‌کش و نژادپرست صهیونیستی دانست.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: بی‌شک پاس داشت موضوع فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام و دفاع از مظلوم، واجب شرعی و در هر شرایطی تعطیل‌ناپذیر است، امسال در پی محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری شایسته و گسترده راهپیمایی سراسری؛ فضای مجازی بستر مناسبی است برای اینکه مساله مقاومت و مبارزه با مستکبرانی چون رژیم صهیونیستی در این فضا به اشتراک گذاشته شود و فریاد استکبار ستیزی مردم میهن اسلامی به گوش جهانیان برسد.

وی تصریح کرد: امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس بیشتر از همیشه است و بهزیستی استان اصفهان در آستانه روز جهانی قدس با حضور فعال در حوزه استکبار ستیزی فضای مجازی، جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان را محکوم کرده و یک بار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، سراپا گوش به سخنان مقتدای مقتدر و عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است.

روز قدس تا نابودی رژیم صهیونیستی هیچگاه تعطیل نخواهد شد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با صدور بیانیه‌ای گفت: انقلاب اسلامی ایران حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود که با تقویت روح استکبار ستیزی در میان مستضعفان جهان، از جمله مردم مظلوم فلسطین برای مبارزه و رهایی از سلطه استکبار، نشاط و روحیه‌ای مضاعف در سراسر جهان پدید آورد.

محمد علی احمدی با تاکید به نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در تحولات بین‌المللی و به ویژه پیشرفت جبهه مقاومت افزود: انقلاب اسلامی ایران آرمان آزادی قدس را یکی از اهداف ارزشمند و قطعی خود می‌داند و انتخاب روز جهانی قدس از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نشان‌دهنده اهمیت موضوع فلسطین از دیدگاه حضرت امام خمینی می باشد.

وی با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای پیرامون حاکمیت فلسطین گفت: هر حاکمیتی غیر از حاکمیت مردم فلسطین غاصبانه و نامشروع است و راه حل نهایی موضوع فلسطین همانگونه که امام راحل فرمودند محو شدن اسرائیل از صحنه روزگار است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: صهیونیسم پدیده‌ای منحوس و محصول مشترک استکبار جهانی است و امروز این رژیم غاصب با حمایت آمریکا به دنبال اهداف شوم و پلید خود در منطقه است و یکی از این اهداف، ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان و بهره‌برداری از این اختلاف با هدف گسترش سلطه غاصبانه خود بر کل منطقه و جهان می باشد.

وی ادامه داد: ملت‌های مسلمان به تجربه دریافته‌اند که اگر حمایت‌های گسترده نظام سلطه از رژیم صهیونیستی و همچنین وجود حاکمان منافق برخی از کشورهای اسلامی نبود امروز فلسطین عزیز به دست ساکنان اصلی آن اداره می‌شد.

احمدی یادآور شد:با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا فقط در شهرستان‌هایی که در وضعیت سفید قرار دارند مراسم راهپیمایی برگزار می‌گردد و در دیگر شهرستان‌ها و مرکز استان برنامه‌های جایگزین انجام می‌شود که پس از نهایی شدن به‌صورت عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد

وی افزود امام بزرگوار این رژیم را غده سرطانی نامیدند و لازم است تمامی کشورهای اسلامی و آزادی خواه با هدف مقابله و از بین بردن این غده سرطانی همانگونه که الان جهت نابودی ویروس منحوس کرونا متحد هستند برای نابودی این رژیم کودک کش نیز متحد شوند.

محمدعلی احمدی با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز جهانی قدس افزود: روز قدس هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد و هرسال نفرت و انزجار ملت مقاوم ایران و تمامی آزادی‌خواهان جهان از این رژیم اشغالگر بیشتر خواهد شد و به یاری پروردگار هرسال به نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر می‌شویم و نماز شکر نابودی این رژیم اشغالگر را در قدس شریف اقامه خواهیم کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پاسخ به سوالات مردم شهیدپرور استان در رابطه با مراسم روز جهانی قدس گفت:با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا فقط در شهرستان‌هایی که در وضعیت سفید قرار دارند مراسم راهپیمایی برگزار می‌گردد و در دیگر شهرستان‌ها و مرکز استان برنامه‌های جایگزین انجام می‌شود که پس از نهایی شدن به‌صورت عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

محمد علی احمدی در پایان از مردم ولایت‌مدار استان خواست پیشنهادات خود را با هدف برگزاری باشکوه برنامه‌های روز جهانی قدس مطرح نمایند تا به یاری پروردگار و به کوری چشم دشمنان روز جهانی قدس امسال در تاریخ به یادگار بماند.

نظر شما