شناسهٔ خبر: 40223918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر شیعیان بحرین: روز قدس متعلق به کل امت اسلام است

تهران - ایرنا - رهبر شیعیان بحرین گفت: روز جهانی قدس روز مسجد الاقصی، قدس، فلسطین و کل امت اسلام به است و کسانی را که از این مسیر خارج و توطئه کردند، باید از امت اسلامی جدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله شیخ عیسی قاسم چهارشنبه شب در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس که از شبکه‌های خبری پخش شد، افزود: در روز جهانی قدس آگاهی عمیق و یک دیدگاه و مساله روشن اسلامی و چشم‌اندازی از آینده سیاسی، درک عمیق از احساس وظیفه و مسئولیت برای حمایت از دین و شجاعت بی‌نظیر و حرکت بی‌عیب و نقص مسلمانان ثبت و اعلام می‌شود. 

وی افزود: پشت پرده این اعلام، تصمیم بسیار دقیق و با صلابت منجی بزرگ،  سیاستمداری بصیر و فقیهی تحصیل کرده، مجاهد فی سبیل الله و رهبر پیروز انقلاب اسلامی یعنی امام خمینی (ره) است که  این روز را روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.  

رهبر شیعیان بحرین  با بیان این که اعلام روز جهانی قدس ضرورت دیروز بود، اضافه کرد:  اکنون روز قدس رستاخیزی برای زنده کردن و مراقبت از وجود امت اسلام و سرنوشت آن و مقابله با آنچه امروز امت اسلام را تهدید می‌کند و قصد دارد با تضعیف وحدت امت اسلام موجودیت خود را بر سرزمین‌های اسلامی و مقدسات آن‌ها و منافع آن‌ها اعمال کند، است.  

وی افزود: ما امروز نشانه های شفافی از کشورهای عربی برای اجرای طرح معامله قرن و کنفرانس منامه جهت فعال کردن معامله و عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی بصورت علنی می‌یابیم و آن‌ها تلاش می کنند که مسلمانان از این طرح حمایت کنند و به دنبال  دوستی با آمریکا و اسرائیل هستند و چیزی جز ضدیت با دین و امت اسلام ندارند و علاقه مند به خدمت به دشمنان و وجود آن‌ها هستند.  

آیت الله شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: امروز رژیم‌های عربی مواضع ضد ملی و ضد دینی خود را پنهان نمی‌کنند و از دوستی با این رژیم (رژیم صهیونیستی) می‌خواهند تا امنیت خود را حفظ کنند.   

وی افزود: آشکار است که امروز در شماری از کشورهای اسلامی میدان‌هایی تحت نظارت رژیم‌های سیاسی با استفاده از انواع شیوه‌های صهیونیستی خرابکارانه و مفسد برای توطئه علیه امت اسلامی باز شده است و  توسط نظام‌های سیاسی دشمن حمایت می‌شوند. 

رهبر شیعیان بحرین اضافه کرد: [ این کشورها ] همچنین با افزایش فعالیت رسانه‌ای برای اجرای فرایند عادی‌سازی و تسلیم شدن در برابر اراده آمریکا و صهیونیست‌ها و تضعیف وحدت امت اسلامی گام بر می‌دارند.  

وی در ادامه انتخاب مردم بحرین را مقاومت مشترک همه امت اسلامی در مقابله با دشمن صهیونیستی، معامله قرن و عادی‌سازی و دوری از توطئه، سهل انگاری همچنین تسلیم نشدن مقابل ارائه آمریکا و رژیم صهیونیستی بیان کرد و افزود: ملت ما با هر فرد، حزب و نظام سیاسی که مقابل این انتخاب بایستد مقابله خواهند کرد و [ مردم بحرین ] بی‌اعتنایی به کرامت، دین و مقدسات را مغایر با عزت خود میدانند. 

آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت:   مردم بحرین در طول تاریخ و تاریخ انقلاب خود موضعی پایدار و غیرقابل تغییر دارند و و این موضع جدی و محکم، حمایت از شهادت، جهاد و مقاومت است و آن‌ها (مردم بحرین) مقابل هرگونه بی‌توجهی به عزت،  استقلال، وحدت، منافع ملی، تمامیت ارضی و برابر هرگونه تلاش برای متلاشی کردن امت اسلامی و آغوش بازکردن برای اسرائیل و آمریکا یا هرگونه تهاجم، بیرحمی و پرخاشگری می‌ایستند.  

وی افزود: مردم بحرین از هر ذره خاک فلسطین و هر سرزمین اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌کنند و همواره با یک ایمان دینی و فقهی و یک چشم‌انداز ناب اسلامی و با دیدگاه سیاسی آگاهانه و ارادت به قرآن شریف و سنت پاک [پیامبر] گام برداشته‌اند.  

رهبر شیعیان بحرین در ادامه از قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده شهید مقاومت، جهاد و رستگاری نام برد و افزود: او همواره مسیر محراب و جهاد را می‌پیمود و هیچ گاه از مسجد الاقصی و حرمت آن، آرمان فلسطین و محوریت آن و وظیفه جهادی‌اشغافل نبود،  عاشق شهادت بود و به آرزویش رسید. 

وی افزود: ایمان، تقوی، عبادت، جهاد، صبر، پیشرفت، بصیرت، ایثار، سرافرازی، رستگاری و انقلابی کردن دیگران در مسیر صحیح  در وجود شهید سلیمانی خلاصه شده بود و او لایق راهی جز فداکاری در راه خدا و شهادت نبود. . 

علاوه بر آیت الله شیخ عیسی قاسم، شخصیت‌هایی همچون «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان،  «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس» ،  «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین،  «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن،  «عطاءالله حنا» اسقف اعظم روم ارتدوکس در فلسطین،  «عبداللطیف الهمیم» رییس سابق دیوان اهل سنت عراق و حجت الاسلام «قیس الخزعلی» دبیرکل گردان عصائب اهل الحق عراق در مراسمی که به همت کمیته جهانی بزرگداشت روز قدس برگزار شد در پیام‌هایی ویدئویی به سخنرانی در خصوص روز قدس پرداختند. 

نظر شما