شناسهٔ خبر: 40222925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس:

اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیون تومانی برای خرید اقلام پیشگیری از کرونا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیون تومانی بنیاد شهید فارس برای خرید اقلام پیشگیری از کرونا برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایلنا، رجبعلی راهی در نشست خبری پیرامون اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع کرونا گفت: در نخستین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در استانداری فارس که به ریاست استاندار فارس برگزار شد، رسیدگی ویژه به امور درمانی جانبازان شیمیایی و والدین و خانواده شهدا بیماری خاص در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌های ها قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شیوع این بیماری از آنجا که دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران با محدودیت هایی همراه شد، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ۱۷ هزار تماس تلفنی با خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان برقرار کرد و درصورتبروز مشکل درمانی، ضمن راهنمایی پیگیر امور درمانی آنها شد.

 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به بازدید از بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و تقدیر از کادر درمانی بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی در راستای اولویت قرار دادن خانواده شهدا و ایثارگران دارای مریضی ریشه‌ای و شیمیایی برای مقابله با ویروس گفت:  ۸ هزار و ۸۴۳ نفر از خانواده شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه جانبازان شیمیایی استان فارس دارای بیماری زمینه‌ای هستند که در این رابطه ۱۱۰ میلیون تومان بودجه برای خرید اقلام پیشگیری از بیماری کرونا برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شد.

راهی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی نیز تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷۸ هزار جفت دستکش، ۴ هزار و ۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده و تعداد ۳۴۲ هزار و ۱۵۰ عدد دستکش بین خانواده‌های شهداء توزیع شده است. وی افزود: ۱۱ هزار و ۳۷۹ نفر از والدین شهداء، همسران شهداء و جانبازان ۷۰ درصد در سال ۹۸ پایش سلامت شده اند.

به گفته راهی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۴۰ میلیون تومان کمک معیشتی به موارد خاص و ۳۴۰ میلیون تومان بن کارت کمک معیشت برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر بدون درآمد اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس همچنین از استقرار و بهره برداری از سیستم یکپارچه حقوق ایثارگران طی سه ماه آینده، استقرار و بهره برداری سامانه یکپارچه احراز ایثارگری، استقرار و برقراری کمک معیشت برای جانبازان فاقد شغل، درآمد یا بیماری به عنوان بخشی از برنامه‌های امسال این اداره خبر داد.

راهی در ادامه ‌گفت: تداوم پرداخت حق پرستاری ویژه خانواده‌های ایثارگران، تدوین سند راهبردی گلزار منور شهدا، اجرای طرح سپاس، تعیین تکلیف موضوع ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بیش از ٧٠ درصد و الکترونیکی شدن فرایند سربازی و کسر خدمت فرزندان ایثارگران و پوشش بیمه عمر،

حوادث غیرمترقبه و الکترونیکی شدن خدمات بیمه، به عنوان دیگر اقداماتی است که برای سال جاری در دستور کار قرار دارد. وی گفت: با تلاش و همکاری خوب انجمن جانبازان شیمیایی، مشکلی به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در بین جانبازان شیمیایی گزارش نشده است.

راهی با بیان اینکه در خصوص بیمه شدگان اول (بیمه سلامت) و مکمل جامعه هدف تحت پوشش بنیاد شهید فارس  درحال حاضر ٥٥ هزار نفر بیمه شده اول و بیش از ۱۱۲ هزار بیمه شده مکمل تحت پوشش داریم؛ بیان کرد: طبق آخرین آمارها، مجموعا ١٦٨ هزار نفر در فارس تحت پوشش این اداره کل در بیمه اول و مکمل هستند.

جمع آوری نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران در فارس

در ادامه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه نزدیک به نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران این استان جمع آوری و ذخیره شده است، تصریح کرد: این اسناد جمع آوری شده در جای امن نگه داری می‌شوند.

سیدعلی محمدی گفت: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که همه آحاد جامعه و فعالیت‌های اجتماعی تحت تاثیر یک ویروس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگی و آموزش بنیاد شهید استان فارس انجام شده است، یادآور شد: آیندگان تا سال‌ها از منابعی که تهیه شده، استفاده‌های خوبی خواهند کرد و همچنین اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی این اداره کل اجرایی شده است.

محمدی گفت:  قریب به ٧ هزار دانشجو از جامعه ایثارگری فارس در این استان در حال تحصیل هستند و اگرچه سن جامعه ایثارگری استان بالا رفته،

اما ٢ هزار و ۵۶۰ دانش آموز فرزند جانباز در فارس در حال تحصیل هستند که جایگاه ویژه به لحاظ علمی دارند.

نظر شما