شناسهٔ خبر: 40213409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاکید نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان ‌غربی برای تشکیل کمیته استانی «جهش تولید»

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان ‌غربی گفت: باید کمیته و ستاد استانی با عنوان «جهش تولید» تشکیل و موضوعات مرتبط با آن مطرح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن گرامیداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان به دعای ۴۴ صحیفه سجادیه اشاره کرده و اظهار کرد: از خداوند متعال بخواهیم تا در این روزهای باقیمانده توفیق عبودیت و بندگی و مغفرت را برای همه ما عنایت کند.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرده و گفت: فرهنگ مردم نشأت گرفته از ایمان و اعتقاد دینی است، همانگونه که در موضوع ویروس کرونا و کمک‌های مومنانه و نوع دوستی همگانی شاهد حضور بی‌نظیر مردم در جامعه بودیم که باید قدردان این فرهنگ غنی مردم باشیم و در  تقویت این روحیه در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه ارومیه افزود: مسئولین و متولیان در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با جدیت ورود کنند تا مصوبات این شورا در نهادهای اجرایی استان اجرایی شود فلذا  تغییر افراد و کمرنگ شدن حضور مسئولین در جلسات باعث تضعیف جلسات و مصوبات می شود و باید همه اعضا در موضوعات فرهنگی جدیت بیشتری داشته باشند.

قریشی ادامه داد: ارائه گزارشات عملکرد مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان توسط نهادهای مرتبط باید مد نظر باشد و ابلاغات اجرایی و نحوه عملیاتی شدن مصوبات و پیگیری آن‌ها توسط دبیرخانه این شورا  در سال جدید ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی به تعیین اولویت‌های فرهنگی در استان تأکید کرده و گفت: اولویت‌های فرهنگی استان باید به‌صورت کامل احصا شده و در مورد آن‌ها اقدام شود فلذا تشکیل کمیته فرهنگی برای تعیین اولویت‌های فرهنگی استان در سال ۹۹ ضروری است و باید توسط کارشناسان و اعضای جلسه اجرایی شده  و برای جلسه بعدی ارائه شود و به این نکته نیز باید توجه داشت که  اولویت های فرهنگ عمومی استان باید ناظر بر ارائه پیشنهادات عمومی  در حوزه فرهنگ استان باشد و اولویت‌های فرهنگی سازمان‌ها و نهادها  نباید بر عموم جامعه  مقدم شود.

وی در ادامه به اهمیت پرداختن  به شعار جهش تولید به‌عنوان محوری‌ترین مطالبه رهبری در سال جدید  تأکید کرده و گفت: در حوزه جهش تولید باید کمیته و ستاد استانی با عنوان جهش تولید تشکیل شده و موضوعات مرتبط با آن مطرح شده و عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های استان در زمینه افزایش تولید تأکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های استان در حوزه جهش تولید بسیار خوب است و با تشکیل کمیته ویژه جهش تولید می‌توان گام‌های موثری در حوزه شعار سال  و عمل به منویات مقام معظم رهبری  برداشت.

قریشی در پایان سخنان خود به موضوع احداث خانه جوان در ارومیه اشاره کرده و گفت: ضرورت داشتن پیوست‌های فرهنگی در احداث مکان‌های مختلف مانند خانه جوان و شهربازی و ...  بیش از پیش ضروری است و امیدواریم سریعا پیوست فرهنگی خانه جوان قبل از احداث در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و مصوب شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما