به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی پروتکلهای بهداشتی رعایت فاصله گذاری در شرکتهای حمل و نقلی رعایت میشود، گفت: ما این دستورالعملها را ابلاغ و ارسال کردهایم و زدن ماسک و استفاده از آن اجباری است و با شرکتهای حملونقلی که از این موضوع تخلف کنند با جدیت برخورد خواهد شد.
او درباره پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکتهای حمل و نقلی در خرداد ۹۹گفت: این بسته در فرآیند ارسال به بانک است و بخش اول آن خرداد ماه امسال به شرکتها پرداخت میشود. هر شرکت مسافری در چهار مدل حمل و نقلی میتوانند تسهیلات ۱۲ درصدی دریافت کنند.
اسلامی اظهار کرد: موضوع مهم این بسته آن است که شرکتها نباید تعدیل نیرو انجام داده باشند و فهرست بیمه خود را باید بهمن ۹۸ به تأمین اجتماعی فرستاده باشند چرا که این موضوع مرجع ما در پرداخت تسهیلات است.
او یادآورشد: رعایت کردن تمامی پروتکلهای بهداشتی یک ضرورت است و تمامی این شرکتها مطابق با کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ بایدآن ها را رعایت کنند.
اسلامی با اشاره به اینکه پروازهای چین در اولین جلسه ستاد مقابله با کرونا به صورت کامل قطع شد، افزود: پرواز به چین توسط شرکتهای حمل و نقل هوایی تنها به دو صورت آن هم یک پرواز اختصاصی به ووهان چین برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی و دیگری هم برای بازگرداندن ایرانیان انجام شد.
او توضیح داد: در این پروازها دانشجویان بعد از بازگشت به کشور وارد قرنطینه شدند و در پرواز دیگری هم که برای بازگشت ایرانیان انجام شد مسافران به صورت کامل کنترل و غربالگری شدند.
جزئیات پروازهای ایران و چین
اسلامی افزود: همواره مسافران ورودی به کشور از جمله مسافرانی که از مبدا اروپا و آمریکای شمالی وارد کشور شدهاند، تعهد کتبی دادهاند که ۱۴ روز در قرنطینه حضور داشته باشند.
او بیان کرد: هیچ اختلافی با وزیر بهداشت درباره انجام پروازها به چین نداریم چرا که فرمانده ستاد مقابله با کرونا وزیر بهداشت است و پیروی از عوامل و صحبتهای آنها لازم اجراست.
اسلامی درباره راهاندازی خط سریع السیر تهران _ قم _اصفهان هم گفت: این قرارداد به صورت روان با شرکتهای چینی جاری و فعال است و قرارداد در قالب فاینانس با پیشرفت در حال انجام است.
او درباره گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر نظارت نامناسب سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه پرواز و و سانحه هواپیمایی یاسوج گفت: این گزارش را از رسانهها شنیدهایم و هنوز نامه به دست ما نرسیده است. نظارت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه ذاتی است و هیچکس در حوزه هوانوردی اجازه اظهار نظر و پیاده سازی را ندارد و تمامی بخشها تابع سازمان هواپیمایی هستند.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد؛ در پرواز یاسوج کمیسیون اصل ۹۰ گزارش را ارائه کرده است و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، سال گذشته به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کمیسیون بررسی سوانح را منتشر نکند و ما هم به دلیل آنکه مجلس خواسته بود منتشر نکردیم.
او یاد آور شد: این در حالی است که گزارش کمیته سوانح سازمان هواپیمایی زیر نظر نماینده ایکائو تهیه شده است. این گزارشها را با هم مقایسه و سپس اظهارنظر میکنیم.
اسلامی با اشاره به اینکه ضرورت دارد در خصوصیسازیها تصدیگری از فعالیتهای حاکمیتی جدا شود، افزود: موضوع واگذاری مدیریت تراورس به شرکت راهآهن تصمیم سازمان خصوصیسازی بود اما به دلیل واگذاری ناصواب دچار مشکلاتی شده بود بنابراین در راستای تسهیل گری سازمان خصوصی سازی تصمیم گرفته که این شرکت را به راه آهن واگذر شود.
اسلامی اضافه کرد: بهترین حالت این است که بیش از ارزش گذاری از طریق سهام در بازار سرمایه برای مالکیت تراورس تعیین تکلیف میشد تا به صورت سهامی عام مدیریت شود.
اسلامی درباره مسافری که از هواپیمای بوشهر تهران اخراج شده بود، گفت: این خانم مسافر در هنگام پرواز اعلام کرده بود که به کرونا مبتلاست و طبق ضوابط ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی)، خلبان موظف به جلوگیری از سوار شدن مسافر مشکوک به کروناست که این اتفاق نیز رخ داد و فیلم آن هم موجود است.
انتهای پیام/4129/
نظر شما