شناسهٔ خبر: 40199774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پورپیرعلی در گفتگو با دانشجو:

۴۶۰ بسته معیشتی برای خانواده‌های نیازمند کاشان تهیه شد / حمایت بسیج دانشجویی از ۲۰۰ خانواده کاشانی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: بسته‌های معیشتی شامل برخی اقلام ضروری خوراکی برای ۴۶۰ خانواده نیازمند کاشان به همت دانشجویان تهیه شد.

صاحب‌خبر -

جواد پورپیرعلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت‌های این تشکل دانشجویی در مقابله با کرونا اظهار کرد: فعالیت‌های مقابله‌ای با کرونا را در دو فاز انجام داده ایم که در فاز اول به پیشگیری، ضدعفونی کردن و توزیع مواد بهداشتی پرداختیم.

پورپیرعلی با بیان اینکه در اولین گام، کلاس‌های آموزشی پیشگیری از کرونا برای اعضای گروه جهادی بسیج دانشجویی کاشان برگزار کردیم، گفت: طرح غربالگری سلامت نیز به همت جهادگران دختر دانشگاه در سطح شهر و جمع آوری اطلاعات مردم صورت گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان با اشاره به توزیع محلول ضدعفونی کننده بین مردم، گفت: بخشی از فعالیت‌های ما نیز به بازرسی از داروخانه‌های شهرستان و ارائه گزارش به ناحیه بسیج دانشجویی استان و مسئولان شهرستان بود.

وی با بیان اینکه در فاز دوم کار مقابله با کرونا تبعات اقتصادی این بیماری به ویژه مردم کم برخوردا مشخص شد، ادامه داد: ما به جمع آوری کمک‌های مردمی پرداختیم و در دو برنامه «اکران مهدویت» و «هم‌سفره با همسایه» همکاری اهالی کاشان را برای کمک به آسیب دیدگان جلب کردیم.

پورپیرعلی با بیان اینکه پس تأکید رهبر انقلاب بر کمک مومنانه، عزم خود را برای اجرای طرح هم‌سفره با همسایه بیش از قبل جزم کردیم، گفت: طی چند روز گذشته، گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان اقدام به بسته بندی ۴۶۰ بسته معیشتی کردند که ارزش هر بسته به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: این بسته‌ها شامل رب، روغن، ماکارونی، برنج، حبوبات و مرغ می‌شود که با کمک نهاد‌ها و ستاد‌های مردمی تهیه شده است و با همکاری سه هیات و موسسه خیریه در کاشان بسته بندی شده و کار توزیع آن در مناطق محروم کاشان صورت خواهد گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: گروه مساله محور گروه جهادی دانشگاه نیز در سطح شهر و استان بررسی‌هایی انجام دادند و متوجه شدند که اغلب کمک‌های مردمی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا، از لحاظ مادی بوده، به همین دلیل برنامه ریزی‌هایی برای ارسال بسته‌های فرهنگی برای این خانواده‌ها انجام دادیم.

وی ادامه داد: ۱۴۰ بسته شامل کتاب آموزش نماز، سرگرمی‌های مذهبی، کتاب با موضوع شهدا و داستان زندگی ائمه، مداد رنگی، دفتر نقاشی و کیک و آبمیوه تهیه و بین خانواده‌های حاشیه شهر توزیع کردیم.

پورپیرعلی بیان کرد: همچنین ۶۰ بسته بهداشتی که شامل تولیدات ضدعفونی کننده که به همت دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه تولید شده، بسته بندی و توزیع کردیم. از این محلول‌ها قبلا هم در ضدعفونی کردن معابر و مصرف خانگی مردم استفاده شده بود

وی با اشاره به اینکه طرح هم‌سفره با همسایه پویشی ملی است که به همت جوانان جمعیت امام حسن (ع) راه اندازی شده، گفت: برای مشارکت در این طرح، چهار مغازه در نزدیکی مناطق کم برخوردار هماهنگ کردیم و با پرداخت مبالغی به این مغازه ها، قرار شده که افرادی که با بن اقلام به آنان مراجعه می‌کنند، به صورت رایگان به آنان ارائه کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان به همکاری این مغازه دار‌های کاشانی با این طرح اشاره کرد و گفت: برخی از مغازه دار‌ها با ما همکاری کردند و سود حاصل از فروش این کالا‌ها رو به این افراد، بخشیدند.

وی ادامه داد: با یک نانوایی هم هماهنگ کردیم که ۶ هزار قرص نان را بین مردم کم برخوردار توزیع کند و پس از گفتگوی ما با این نانوایی، صاحب مغازه پیش از آغاز همکاری با ما، کار توزیع نان رایگان را آغاز کرده است.

پورپیرعلی با بیان اینکه در راستای کمک مومنانه سپاه کاشان، بسیج دانشجویی کاشان با اهدای دو تن برنج در این طرح همکاری کرد، گفت: در طرح همسفره با همسایه ما به ۲۰۰ خانواده نیازمند خدمت رسانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خدماتی که از سوی نهاد‌های حمایتی به مردم نیازمند ارائه می‌شود، به افراد تبعه ایرانی اهدا می‌شود، تصریح کرد: از خانواده‌های اتباع افغانستان، افراد زیادی در کاشان سکونت دارند که خانواده‌های آبرومندی نیز هستند، ما به صورت ویژه این خانواده‌ها را نیز تحت پوشش قرار دادیم.

نظر شما