شناسهٔ خبر: 40195325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۳۷ مبتلا به کرونا در سمنان پلاسما اهدا کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۳۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سمنان برای اهدای پلاسما اقدام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر جندقی ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، یک هزار و 391 نفر مشکوک به کرونا ویروس بستری شدند که از این تعداد، ۵۲۷ مورد مثبت گزارش شد.

وی وضع مهار کرونا ویروس را در استان سمنان مطلوب عنوان و اضافه کرد: اطلاعات بیماران کرونا ویروس بر اساس اخلاق پزشکی و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت به هیچ دستگاه و سازمانی داده نخواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۳۷ نفر از افراد مبتلا به کرونا ویروس برای اهدای پلاسما اقدام کردند که به نسبت آمار کشوری، آمار مطلوبی است.

جندقی بیان کرد: طرح غربالگری ۳۲۶ هزار نفر با اجرای طرح سیب از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شد.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم غربالگری هم ۴۲۶ هزار نفر از مردم زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: با ۲۰ هزار و ۲۸۶ نفر از افرادی که در ایام عید نوروز به مسافرت رفته بودند، تماس حاصل شد و استان سمنان در پیگیری فوری و پیگیری عادی رتبه دوم کشور را دارد.

انتهای پیام/74015/م/

نظر شما