شناسهٔ خبر: 40185198 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاشناس هواشناسی مطرح کرد؛

فعاليت سامانه بارشي در شمال و شمال شرق

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کارشناس هواشناسی : امروز با عبور سامانه بارشی در بیشتر مناطق مرکزی و شرق و شمال شرق بارش باران پیش بینی می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم معصومه احمدی گفت: امروز با عبور سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشورمان رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت به ویژه در ساعات بعد از ظهر این ناپایداری‌ها اوج می‌گیرد.
وی گفت: شدت بارندگی‌ها از امروز بعد از ظهر تا فردا بعد از ظهر در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از استان‌های قزوین، البرز، تهران، بخش‌های شمالی و غربی استان سمنان و حتی مناطقی از شمال استان مرکزی خواهد بود و در برخی ساعات با بارش‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی همراه خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا بعد از ظهر و پنجشنبه نیز در شرق و جنوب شرق از جمله استان کرمان و یزد این ناپایداری‌ها رخ خواهد داد.
وی گفت: وزش باد مهم‌ترین پدیده در بخش‌های غربی کشور است به ویژه در بخش‌های شمالی سیستان و بلوچستان و مرکز زابل می‌تواند همراه با خیزش گرد و خاک باشد.
خانم احمدی افزود: به لحاظ شرایط دمایی نیز امروز و فردا با توجه به بارندگی‌ها کاهش نسبی دمای هوا را داریم و از روز پنجشنبه و شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما رخ خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: امروز و فردا بعد از ظهر احتمال رگبار و رعد و برق در پایتخت را داریم که همراه با وزش باد خواهد بود و دما در گرم‌ترین زمان به حدود 26 تا 27 درجه می‌رسد.

نظر شما