شناسهٔ خبر: 4017913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"ناوشکن پیشرفته «دماوند» اراده سربازان ولایت در جهاد خودکفایی است"

سیاری: ارتقای امنیت دریای خزر از اهداف ناوشکن پیشرفته «دماوند» است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ارتقای امنیت دریای خزر از اهداف ناوشکن پیشرفته «دماوند» است، گفت: ناوشکن پیشرفته «دماوند» اراده سربازان ولایت در جهاد خودکفایی و عدم وابستگی نیروهای دریایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دقایقی پیش در مراسم الحاق ناوشکن «دماوند» به ناوگان منطقه چهارم نداجا ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: شاهد الحاق ناوشکن دماوند با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی که برگ دیگری از افتخارات جهادگران وزارت دفاع و دانشگاه‌های کشور است، هستیم.

وی افزود: ناوشکن پیشرفته «دماوند» اراده سربازان ولایت در جهاد خودکفایی و عدم وابستگی نیروهای دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریای خزر یکی از مهمترین مناطق در قاره آسیا بوده و از مناطق ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دریای خزر با شرایط خاص خود تأثیر بسیاری در معادلات منطقه‌ای دارد.

دریادار سیاری با بیان اینکه خزر منابع غنی آبزیان و نفت و گاز است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دریای خزر را دریای صلح و دوستی می‌داند، ایران با قابلیت حضور در دریای خزر، امنیت مرزهای دریایی خود را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ناوشکن تیپ موج 2 (جماران 2 - ناوشکن دماوند) از موج 1 که همان جماران بوده پیشرفته‌تر است، گفت: ناوشکن دماوند دارای چابکی و قدرت رانشی بیشتری نسبت به ناوشکن جماران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه موج 2 و موج‌های بعدی پیشرفته‌تر از موج یک باشد، خاطرنشان کرد:‌ سطح فناوری‌های به کار رفته در ناوشکن دماوند بسیار بالاست و این ناوشکن دارای سامانه‌های خاصی است که برای نخستین بار بر روی ناوشکن دماوند نصب شده است.

وی با اشاره به رعایت حسن همجواری با کشورهای همسایه تاکید کرد: ارتقای امنیت خزر از اهداف ناوشکن پیشرفته «دماوند» است.

دریادار سیاری با بیان اینکه ما امروز شاهد تحقق شعار "ما می‌توانیم" در صنعت دریایی کشور هستیم، گفت: با مدیریت جهادی و توجه به اقتصاد مقاومتی دماوند ساخته شده و به ناوگان شمال نداجا الحاق شده است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای جدیدی نیز توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و به‌زودی رونمایی می‌شود، تأکید کرد: امروز ما توان بالایی در ساخت صنایع دریایی به دست آورده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروی دریایی در سواحل مکران، آب‌های آزاد و مرزهای دریایی شمالی و جنوب حضوری مقتدرانه دارد، گفت: افتخار می‌کنیم که فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ایشان را در این برهه تاریخی محقق کردیم.

انتهای پیام/ آ

نظر شما