شناسهٔ خبر: 40178752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نماینده آمریکا برای مذاکره با طالبان راهی دوحه شد

نماینده ویژه آمریکا برای آشتی افاغنه راهی دوحه پایتخت قطر شد تا با نمایندگان طالبان برای اجرای توافق آمریکا با این گروه، گفت‌وگو کند.

صاحب‌خبر -

العالم - آسیا

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: زلمای خلیلزاد در این دیدار درباره اجرای توافق آمریکا و طالبان و ایجاد فشار در برداشتن گام‌های ضروری برای رسیدن به گفت‌وگوهای درون افغانستان اعم از کاهش قابل ملاحظه خشونت گفت‌وگو خواهد کرد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: در کابل با مقامات ارشد دولت، گام‌های مورد نیاز دولت افغانستان را بررسی خواهد کرد تا مذاکرات درون افغان هرچه سریعتر شکل گیرد.

بیانیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه می‌کند: آمریکا در حمایت از آمال مردم افغان و جامعه بین‌المللی برای سازوکار سیاسی که به درگیری ۴۰ ساله پایان دهد و اطمینان یافتن از اینکه افغانستان هرگز به عنوان پایگاهی برای تروریسم بین‌المللی نخواهد شد، متعهد است.

در این بیانیه ادعا شده است: در این سفر، خلیلزاد دیدگاه آمریکا را تاکید خواهد کرد که بهترین مسیر برای همه طرف‌ها در پایان دادن به درگیری این است که با یکدیگر بنشینند و برای آینده سیاسی افغانستان به یک توافق دست یابند.

آمریکا از ۲۰ سال پیش به هدف مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد اما این کشور همچنان شاهد خشونت، ترور و حضور گروه‌های متعدد تروریستی است.

نظر شما