شناسهٔ خبر: 4017726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دریادار سیاری در گفت‌وگو با تسنیم:

ناوشکن پیشرفته «دماوند» با فناوری روز جهانی ساخته شده است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوشکن پیشرفته دماوند با فناوری روز دنیا ساخته شده است، گفت: این ناوشکن از قدرت مانور و سرعت بالایی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

امیر حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در انزلی، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مأموریت‌های ابلاغی و انجام شده تاکنون موفق بوده است، اظهار داشت: این نیرو در سطح آمادگی بسیار خوبی قرار دارد.

وی با تبریک الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش، افزود: ناوشکن پیشرفته «دماوند» در کلاس جماران طراحی و ساخته شده و پیشرفته‌تر از جماران یک است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران در محدوده‌ای بیش از 1.5 برابر وسعت کشور دریانوردی می‌کنیم، گفت: محدوده دریانوردی ایران به 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع رسیده است.

امیرسیاری با بیان اینکه ناوشکن پیشرفته «دماوند» با فناوری روز دنیا ساخته شده و از قابلیت‌های رانشی و قدرت مانور و سرعت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ساخت این ناوشکن را مرهون خون پاک شهدا و تأکیدات مقام معظم رهبری هستیم.

وی با تصریح بر اینکه ناوگان دریایی نیروی دریایی ارتش در اقیانوس آرام، دریای مدیترانه، اقیانوس هند جنوبی دریانوردی می‌کند، اظهار داشت: نیمی از تجارت دنیا در خلیج عدن صورت می‌گیرد که در آنجا نیز نداجا حضور موفقی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور موفق این نیرو در آب‌های آزاد از خلیج عدن تا جنوب جاکارتا، گفت: مأموریت مقابله با دزدان دریایی در آب‌های آزاد با اعزام ناوگروه‌های نداجا همچنان ادامه دارد.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه نیروی دریایی به‌عنوان یک نیروی راهبردی خود را سرباز ولایت می‌داند، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی در دفاع از جمهوری اسلامی ایران در سطح آمادگی بسیار خوبی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خاتمه با تاکید بر اینکه حضور ایران در دریاهای آزاد براساس مقررات بین‌المللی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: حدود یک‌سوم مرزهای جمهوری اسلامی ایران آبی است.

انتهای پیام/ آ

نظر شما