شناسهٔ خبر: 4017670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر دفاع در مراسم الحاق ناوشکن دماوند:

رونمایی شناورهای فوق پیشرفته ایران/ناوشکن دماوند کاملا بومی است

‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی پروژه‌ها و طرح‌های وزارت دفاع در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شناورهای فوق پیشرفته ایران به زودی رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، مراسم رسمی الحاق ناوشکن پیشرفته و آموزشی دماوند ‌با حضور مقامات عالی‌رتبه کشور از جمله امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر دفاع، فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم از رونمایی شناورهای فوق پیشرفته ایران تا پایان سال جاری و نیز تعدادی را در سال 94 خبر داد.

‌سردار حسین دهقان ‌‌با بیان اینکه ناوشکن دماوند می‌تواند در مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر نیز فعالیت کند، اظهار کرد: ساخت این ناوشکن محصول خرد و توانمندی متخصصان ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه پیام ناوشکن دماوند برای همسایگان صلح و دوستی است و در تأمین امنیت دریای خزر به همسایگان کمک می‌کند، گفت: تا پایان امسال یکسری از شناورها و در ابتدای سال‌های آینده سری دیگری از شناورهای پیشرفته ایران رونمایی می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اهداف الحاق ناوشکن فوق پیشرفته دماوند به ناوگان دریایی ارتش در شمال کشور را آموزش نیروهای متخصص و کمک به تامین امنیت دریای صلح و دوستی خزر عنوان کرد.

وی از رونمایی پروژه‌ها و طرح‌های وزارت دفاع در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس، ناوشکن فوق پیشرفته دماوند با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیر سطحی، مسلح به سامانه موشکی کروز (دریایی)، اژدرافکن، سامانه‌های توپ 40 و 76 میلی‌متری، سامانه‌های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی و مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک است و مانند جماران یک قابلیت حمل بالگرد را دارد.

ناوشکن دماوند با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری اهداف هوایی، سطحی و زیر سطحی، مسلح به سامانه موشکی کروز و اژدرافکن است.

انتهای پیام/2300/ق20/ث3001

نظر شما