شناسهٔ خبر: 40159257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری

تشکیلات خودگردان فلسطین: جانبداری‌ مطلق آمریکا مشوق اشغالگری‌های اسرائیل است

حمید محمدطاهری

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تأکید کرد که این مسأله فرصت‌ها برای تشکیل یک کشور فلسطینی مستقل به پایتختی قدس را تضعیف می‌کند.

در این بیانیه آمده است، حمله‌ای که نتانیاهو علیه دیوان کیفری بین‌المللی آغاز کرده و همچنین اتهامات دروغینی که برای تأثیرگذاری بر روند اقدامات و تدابیر اتخاذ شده برای آغاز رسمی تحقیقات این دیوان درباره جنایات اسرائیل و شهرک‌نشینان آن مطرح کرده است، بیانگر بی‌اعتنایی او به جامعه بین‌الملل، نهادها و تصمیمات آن درباره مسأله فلسطین است.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه آورده است: جانبداری مطلق آمریکا از رژیم اشغالگر آن را به اجرای طرح‌ها استعمارگرایانه‌اش تشویق می‌کند.

این وزارتخانه همچنین خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات و طرح‌های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و مجازات عاملان این جنایت‌ها شد.

نتانیاهو یکشنبه در جریان نشست کنست (پارلمان اسرائیل) و در آغاز مراسم تحلیف کابینه ائتلافی جدیدی که با رقیب خود بنی گانتس، رهبر ائتلاف "آبی- سفید" تشکیل داده، مدعی شد: "تحمیل حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری هرگز صلح را دور نمی‌کند بلکه آن را نزدیک‌تر خواهد کرد"!

نتانیاهو در ادامه اظهاراتش از حمایت دولت آمریکا از برنامه‌هایش برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما