شناسهٔ خبر: 40158173 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ تورم سال آینده بسیار پایین تر از گمانه‌زنی هاست/ بازارهای ارز و طلا به ثبات می‌رسند

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه در روزهای آتی، پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف»، اعلام خواهد شد، تاکید کرد: پیش‌بینی این بانک از نرخ تورم بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا متن یادداشت اینستاگرامی عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به شرح زیر است:

وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتما سخت تر از مرداد و شهریور ۹۷ نیست. در آن روزها باشروع و تشدید تحریم‌های آمریکا، بازار های ارز، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم های بسیار بالا رسید ولی با مدیریت بازارها و تدابیری که به کارگرفته شد، علیرغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ های بسیار پایین تر ارز، برقرار و رشد اقتصاد غیرنفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد. این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت‌ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و... انتظارات تورمی را بالا برده است.

در روزهای آتی، پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف»، اعلام خواهد شد. محاسبات و برآوردهای اداره بررسی‌های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که درفضای تبلیغاتی مطرح می‌شود. همانطور که قبلا گفتم شرایط دشوار است لیکن، روند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست. امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آنروز، اعلام می‌کنم؛ با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی ، سیستم بانکی و نیز سایر بخش‌های مختلف اقتصادی، به حول قوه الهی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهدشد. همراهی مردم عزیز و فعالان اقتصادی در بخشهای تولید و صادرات این بار نیز، پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزارانشان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما