شناسهٔ خبر: 40143789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» توافقنامه سیاسی امضا کردند

«عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی» دقایقی پیش توافقنامه سیاسی برای حل تنش های انتخاباتی امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت حدود سه ماه از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و تنش های سیاسی در این کشور، سرانجام امروز «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی» توافقنامه سیاسی را امضا کردند که بر اساس آن به تنش‌های بوجود آمده پایان خواهد داد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در توئیتر خود نوشت: دقایقی پیش، توافقنامه سیاسی میان محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و داکتر عبدالله عبدالله به امضا رسید.

بر اساس این توافقنامه، اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و عبدالله عبدالله نیز ضمن رهبری شورای عالی مصالحه، در ۵۰ درصد در کابینه نیز سهم خواهد بود.

در توافقنامه اشرف غنی و عبدالله عبدالله آمده است که شورای عالی مصالحه ملی، روند صلح را رهبری خواهد کرد و هیات مذاکره کننده صلح به این نهاد گزارش خواهد داد.

همچنین اعطای رتبه نظامی مارشالی برای جنرال دوستم بر اساس فرمان رئیس جمهور و عضویت وی در شورای عالی دولت و شورای امنیت ملی بخشی دیگر از این توافق است.

این توافق سیاسی پس از آن امضا می‌شود که اشرف غنی و عبدالله عبدالله در تاریخ ۱۹ دلو/ اسفند سال گذشته به طور همزمان به عنوان رئیس جمهور افغانستان مراسم تحلیف برگزار کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما