شناسهٔ خبر: 40137036 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وزش باد و بارش‌های رگباری در بیشتر مناطق

کارشناس هواشناسی از وزش باد و بارش رگباری و پراکنده باران در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
خانم سلامی افزود: امروز وزش باد در استان‌های جنوبی دامنه البرز مثل تهران، قزوین، البرز، سمنان و نواحی جنوبی این استان مانند قم، مرکزی، شمال اصفهان، شمال استان یزد را پیش رو داریم.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز وزش باد اتفاق بیفتد.

کارشناس هواشناسی افزود: از امروز بعدازظهر با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر باید منتظر رگبار و رعد و برق باشیم به طوری که استان‌هایی مانند مازندران، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به تدریج منتظر باران باشند.

سلامی گفت: روز‌های دوشنبه و سه شنبه نیز این جریانات تقویت می‌شود به طوری که تقویت این جریانات مناطق و استان‌های بیشتری را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه در استان‌های دامنه جنوبی البرز مانند تهران، قزوین، البرز، زنجان و سمنان باید منتظر بارش باشیم ضمن اینکه همچنان بارش را در سواحل دریای خزر یعنی گیلان، مازندران و گلستان پیش رو داریم.

کارشناس هواشناسی گفت: در شمال غرب کشور یعنی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان بارش‌ها در روز دوشنبه و سه شنبه ادامه خواهد داشت.

سلامی افزود: برای نواحی و دامنه‌های زاگرس مرکزی مانند بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی، شمال استان همدان، نواحی شرقی و لرستان بارش‌های رگباری اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: همچنین در روز سه شنبه در نواحی شمالی استان فارس و نواحی جنوبی استان کرمان و یزد باید منتظر بارش باشیم.

کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد در نواحی شرقی از جمله شمال سیستان و بلوچستان، زابل، کرمان و جنوب خراسان جنوبی اتفاق خواهد افتاد به طوری که وزش باد در این نواحی می‌تواند منجر به خسارت شود.

سلامی گفت: امروز آسمان تهران صاف است و پیش بینی می‌شود دمای هوای تهران در گرم‌ترین ساعات به ۳۱ درجه بالای صفر برسد.

نظر شما