شناسهٔ خبر: 40112864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمره‌دهی دانشگاه شریف تغییر نمی‌کند

تهران- ایرنا- معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شیوه ارزیابی و نمره‌دهی(نمره­ عددی بین صفر تا ۲۰) نیم‌سال جاری تغییری نمی‌کند و به همان شیوه ارزیابی مرسوم دانشگاه انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

در اطلاعیه امروز - شنبه - معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف آمده است: در جلسه اخیر شورای مدیران آموزش دانشگاه، مجموعه نظرات دریافتی در خصوص شیوه پیشنهادی برای نمره ­دهی در نیم ­سال جاری در پاسخ به استعلام­‌های انجام شده جمع‌بندی شد.
در این اطلاعیه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: با توجه به اینکه اکثریت نظرات دریافتی به انتخاب شیوه مرسوم نمره­ دهی (نمره­ دهی عددی بین صفر تا ۲۰) اختصاص داشت، لذا مقرر شد با فرض امکان برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم در نیم سال جاری،  شیوه نمره دهی طبق شیوه مرسوم دانشگاه انجام شود.
معاونت آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف در این اطلاعیه خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلاتی که قبلا برای حذف ترم و حذف درس در این نیم سال اعلام شد، تسهیلی دیگر برای دانشجویان صرفا در این نیم­سال در نظر گرفته شده است.
این معاونت افزود: با توجه به شرایط خاص نیم ­سال ۲-۱۳۹۸، دانشجویان می ­توانند پس از ثبت قطعی تمامی نمرات این نیم­سال در کارنامه و در بازه زمانی که در نیم­سال تحصیلی آتی توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تعیین و ملزومات آن در سامانه آموزش لحاظ خواهد شد، تقاضای تبدیل و تغییر یکی از نمرات دروسرا  ارائه دهند. البته تعداد واحدهای باقیمانده در نیم­سال برای دانشجویان کارشناسی نباید کمتر از ۸ واحد و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباید کمتر از ۶ واحد شود.
معاونت آموزشی دانشگاه شریف افزود: مقرر شد مدرسین بخش قابل توجهی از نمره ارزیابی دانشجو را بر اساس طول نیم ­سال و ارزیابی مستمر دانشجو تعیین کنند البته در صورتی که امکان برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم از طرف مراجع ذی صلاح کشوری به طور کامل منتفی شد، تمهیدات پیش بینی شده به اطلاع می رسد.

نظر شما