شناسهٔ خبر: 40094324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۴۳ مورد مثبت و ۷ فوتی/ وضعیت کرونا در خاش رو به قرمز است

فرماندار خاش با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خاش در حالت زرد و روبه قرمز است گفت: تعداد کل آمار مثبت کرونا در شهرستان خاش به عدد ۴۳ رسید که ۷ مورد از این تعداد فوت شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، صاحب گل صالحی در جلسه ستاد اجرایی و عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس در این شهرستان اظهار داشت: پیرامون ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی از سوی ستاد ملی و شهرستانی کرونا اجرا و با مشارکت مردم خصوصا در ایام نوروز انجام پذیرفت.

وی افزود: کارشناسی وزارت بهداشت و رفع محدودیت های پیشین سبب کمرنگ شدن حساسیت مردم در قبال رعایت موازین بهداشتی شده که تبعات آن نیز در حال بروز است.
 
فرماندار خاش با تاکید بر ضرورت همراهی و مشارکت مردم را جهت جلوگیری از شیوع کرونا گفت: در شرایط کنونی عدم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم ناچاراً منجر به تعطیلی بازار خاش پیش ازعید سعید فطر خواهد شد.

صالحی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خاش در حالت زرد و روبه قرمز عنوان کرد و افزود: تعداد کل آمار مثبت کرونا در شهرستان خاش به عدد ۴۳ رسید که  ۷ مورد از این تعداد فوت شده اند.

وی در این خصوص بیان داشت: در روستای نجف آباد و حومه با عنایت به وجود ۴۲ مورد مشکوک، ۱۰ مورد مثبت و  ۲ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا دارای وضعیت بحرانی بوده و این روستا قرنطینه خواهد شد.

فرماندار خاش تاکید کرد: برگزاری هرگونه تجمع، خصوصا برگزاری نمازهای جماعت، تراویح و جمعه فعلا در نجف آباد و روستاهای اطراف ممنوع خواهد بود.

صاحب گل صالحی در خصوص آغاز فعالیت آموزشی و تعطیلی برخی از  مدارس شهرستان خاش توضیحاتی ارائه داد و افزود: در مناطق  و روستاهای دچار بحران مثل  نجف آباد، خسرو آباد، ناصر آباد، رستم آباد، گرنچین، سبز گز، گزو چاهک، هشیک ایرندگان مدارس بازگشایی نخواهد شد.
 
فرماندار خاش با بیان اینکه حساسیت و نظارت ها در خبازی ها، سوپرمارکت ها،جایگاه های سوخت و اصناف با رعایت هرچه بیشتر موزاین بهداشتی تشدید خواهد شد تاکید کرد: مردم با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا همکاری و مشارکت کنند.

انتهای پیام/3139

برچسب‌ها:

نظر شما