شناسهٔ خبر: 40091629 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

موضع‌گیری روسیه نسبت به جوسازی‌های آمریکا علیه چین

فارس نوشت: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه چین، بی‌اساس و مخرب توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ریابکوف روز پنجشنبه گفت: «طبیعتاً با نگرانی و تشویش، اتهامات که واشنگتن علیه چین، شریک راهبردی روسیه را دنبال می‌کنیم. بارها موضع خود را در این خصوص اعلام کرده‌ایم. هیچ دلیلی وجود ندارد که چین به‌خاطر آنچه در برهه شیوع ویروس کرونا دیرهنگام، اشتباه و ناکافی ادعا شده است مورد سرزنش قرار گیرد».

وی افزود با اینکه روسیه از آمریکا درخواست کرده رویکردی مسئولانه درقبال بحران کرونا اتخاذ کند، واشنگتن دقیقاً خلاف آن عمل کرده است.

این دیپلمات روس در ادامه گفت:‌ «می‌بینیم که چگونه سیاست‌مداران، دیپلمات‌ها و چهره‌های برجسته در شاخه‌های مختلف اجرایی آمریکا چگونه هر روز بر شکایت‌های خود علیه چین می‌افزایند و تلاش می‌کنند مسیری بر علیه چین در میان جامعه بین‌الملل ایجاد کنند».

ریابکوف پیشنهاد کرد، حداقل در برهه بحرانی فعلی، برخی کشورها «رویکردها و نظرات خودخواهانه خود را رها کرده» و در راستای یافتن رویکردی مشترک برای حل مسائلی که تمام بشریت را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند قدم بردارند.

اخیراً قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا پرونده‌ای قضایی با موضوع اقدامات ناکافی چین در کنترل همه‌گیری ویروس کرونا تنظیم کرده‌اند  و خواستار پرداخت غرامت از سوی پکن شده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای گفت ممکن است کشورش روابط خود را به‌طور کامل با چین قطع کند.

چین بارها این اتهامات را رد و اعلام کرده است با هرگونه تحقیقات مستقل یا تحت نظر سازمان جهانی بهداشت درخصوص اقداماتش علیه شیوع ویروس کرونا همکاری خواهد کرد.

310311

نظر شما