شناسهٔ خبر: 40081230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی روند همکاریهای تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در شرایط شیوع کرونا

در گفت‌و‌گوی تلفنی سفیر ایران با معاون وزیر انرژی روسیه، روند همکاری‌های تجاری و اقتصادی ۲ کشور در شرایط شیوع کرونا بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با «آناتولی تیخانوف» معاون وزیر انرژی روسیه و دبیر روس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

طرفین در این گفت‌و‌گو بر اراده جدی مقامات عالی ۲ کشور برای تداوم همکاری‌های اقتصادی به خصوص اجرای پروژه‌های مشترک دولتی تاکید کردند.

در این گفت‌وگو روند همکاری‌های تجاری و اقتصادی در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا مرور شد و سفیر ایران نیز جدیت جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا و تعریف پروژ ه های جدید با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را یادآور شد.

همچنین مقرر شد ۲ طرف به رایزنی‌های خود در خصوص زمان برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ۲ کشور با توجه به شرایط شیوع و کنترل بیماری کرونا ادامه دهند.

معاون وزیر انرژی و دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی، آمادگی خود را برای تداوم گفت‌و‌گوها و رایزنی‌ها به منظور بررسی وضعیت روابط اقتصادی و کمک به برطرف شدن موانع موجود اعلام کرد.

به گزارش فارس، سفیر ایران در مسکو پیش از این در گفت‌و‌گویی با ریانووستی درباره نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه گفته بود: با توجه به شیوع کرونا ویروس در هر ۲ کشور و توقف بسیاری از دیدارها و رویدادهای اقتصادی همچون سفر هیات‌ها و نیز همایش‌ها و نمایشگاههای اقتصادی، امکان تغییر زمان نشست کمیسیون مشترک وجود دارد، اما طرف ایرانی هنوز پیشنهادی از طرف روس برای تغییر تاریخ اجلاس کمیسیون مشترک دریافت نکرده است.

وی افزوده بود: برای تداوم ارتباط و با توجه به تجربه خوبی که طی این ۲ ماه به دست آورده‌ایم، می‌توان پیشنهاد برگزاری نشست کمیسیون مشترک از طریق ویدئو کنفرانس را نیز بررسی کرد تا ارتباط بین بخش‌های اقتصادی ۲ کشور همچنان پایدار باشد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

نظر شما