شناسهٔ خبر: 40067105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش روسیه به تلاش های آمریکا علیه ایران؛

مخالفت روسيه با تمديد تحريم تسليحاتي ايران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت، مسکو با هرگونه تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آسوشیتدپرس، "واسیلی نبنزیا " نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، روز سه شنبه تاکید کرد، مسکو با هرگونه تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و ازسرگیری تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی مخالفت خواهد کرد.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد افزود، این تحریم‌ها ماه اکتبر منقضی می‌شود و برای مسکو مسئله روشن است، من هیچ دلیلی نمی‌بینم که چرا باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران وضع شود.
واسیلی نبنزیا در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر این که دو سال بعد از خروج از توافق هسته‌ای ایران هنوز هم عضوی از آن است و می‌تواند موجب بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه دولت ایران شود تقبیح کرد و آن را «احمقانه» خواند.
نماینده روسیه در سازمان ملل افزود، آمریکا از 2 سال پیش تاکنون در برجام مشارکت نداشته و قطعا چنین ادعایی مضحک است.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد خطاب به آمریکایی ها گفت، برای اینکه از برجام استفاده کنید، ابتدا باید یکی از مشارکت‌کنندگان در آن باشید.
"دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا، 8 مه 2018 بصورت یکجانبه از برجام خارج شد و دستور داد تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران را بازگردانند.
دولت آمریکا در روز‌های گذشته پیش نویسی را میان شماری از اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرده که خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی این شورا علیه ایران است.
این تحریم‌ها طبق توافق برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت، اکتبر آینده لغو می‌شود.
تصویب پیش نویس مورد نظر آمریکا منوط به موافقت 9 عضو شورای امنیت و وتو نکردن کشور‌های دارای حق وتو مانند روسیه و چین است.
پکن و مسکو اعلام کرده اند، که با هر گونه تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران مخالفت خواهند کرد.

نظر شما