شناسهٔ خبر: 40066566 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در برنامه رادیویی"رادیوساعاتی" عنوان شد؛

بازگشایی مدارس استان از هفته آینده با رعایت پروتکل های بهداشتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از بازگشایی مدارس در هفته آینده (۲۷ اردبیهشت) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فراهم کردن تمهیدات لازم در ضدعفونی کردن مدارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد ناصری با حضور در برنامه " رادیو ساعاتی" صدای مرکز اردبیل با اعلام این خبر گفت: کلیه مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم (به جز مدارس استثنایی، پیش دبستانی، مدارس روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی دارای خوابگاه) از ۲۷ اردیبهشت ماه به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته اند از خدمات آموزش غیر حضوری بهره مند شوند؛ دایر خواهد شد.

ناصری افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری نبوده و تنها برای رفع اشکال و سوال از معلمان می توانند به مدرسه مراجعه کنند و همچنان آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه ملی شاد و صدا و سیما ادامه خواهد داشت.

وی یادآوری کرد:  معلمان و دانش آموزان مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند قلبی و عروقی،تنفسی و ... و همچنین افرادی که شیمی درمانی می شوند تاکید می شود که اصلا در مدارس حاضر نشوند.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تمهیدات لازم بهداشتی در مدارس تصریح کرد: برنامه مدون ضدعفونی و گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدرسه(نرده ها،دستگیره های در و پنجره ها،میز و صندلی،لوازم ورزشی،ابزار کمک آموزشی و ...)بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده در نظر گرفته شده است.

احمد ناصری با عنوان اینکه تصمیم گیری در خصوص نحوه برگزاری کلاس ها ، ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان و سرویس مدارس برعهده شورای مدرسه می باشد، به خانواده ها توصیه کرد: که دانش آموزان وسایل شخصی مانند ماسک و دستکش و لیوان و...به همراه داشته باشند.

ناصری همچنین گفت: برنامه صبحگاه، اردوها، مسابقات،گردهمایی،کلاس های فوق برنامه،جلسات و دیگر رویداد هایی که موجب تجمع و ازدحام می شود تا اطلاع ثانوی برگزار نمی شود.

وی با اشاره به دستورالعمل ارسالی به مدارس استان اذعان داشت: به مدیران مدارس توصیه شده است تا فاصله گذاری مناسب برای صندلی ها در کلاس های درس و سالن های مدارس در نظر گرفته شود و نیز از تمام فضای کلاس ها به نحو مطلوب استفاده گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در مدارسی که با محدودیت زیر ساخت و فضای مناسب مواجه هستند توصیه شده تا ساعات مدرسه کوتاه تر شده به نحوی که برای هر پایه ۳ روزدر هفته کلاس ها دایر شود.

احمد ناصری با اشاره به اینکه در نظر داریم برای آموزش دانش آموزان و ضدعفونی و گندزدایی مدارس از ظرفیت مراکز بهداشتی در نواحی و مناطق و مدارس استفاده کنیم، گفت: آموزش نحوه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا و رفتارهای بهداشتی و سلامت محور متناسب با گروههای سنی مختلف به صورت دوره ای توسط معلمین ، مراقبین سلامت به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

گفتنی است در آستانه بازگشایی مدارس جلسه ای برای تبیین دستورالعمل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به مناطق و نواحی ارسال شده است با حضور شورای معاونین، مدیران و روسای مناطق و نواحی بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

 

نظر شما