شناسهٔ خبر: 40012112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عضوفراکسیون امید مجلس:

ائتلاف اسرائیلی–آمریکایی نمی تواند نقشه های شوم خود در سرزمین فلسطین را اجرایی کند

نماینده مردم شازند در مجلس می گوید: الحاق کرانه باختری به اسرائیل به شدت امنیت این رژیم را در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی به ویژه در جامعه بین الملل و در مقابل گروه های مقاومت به خطرمی اندازد.

صاحب‌خبر -

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوع الحاق بخش های از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، گفت: حدود شش میلیون آواره فلسطینی وجود دارد که بخشی از آن در کشورهای همسایه و مابقی در اردوگاه‌هایی داخل سرزمین‌های اشغالی اسکان داده شده‌اند؛ این دقیقاً به این معناست که رژیم صهیونیستی قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل که حق بازگشت را برای فلسطینی‌ها محفوظ دانسته است، نادیده می‌گیرد.

الحاق کرانه باختری به اسرائیل امنیت این رژیم را در جامعه بین الملل به خطرمی اندازد

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید اذعان کرد راهبرد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی با بن بست مواجه است و تفکر مقاومت در آینده ای نزدیک همانند گذشته از این سد سیاسی-نظامی عبور خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم همگرایی جامعه جهانی علیه این اشغالگری، تاکید کرد: این موضوع را باید در نظر گرفت که الحاق کرانه باختری به اسرائیل به شدت امنیت این رژیم را در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی به ویژه در جامعه بین الملل و در مقابل گروه های مقاومت به خطرمی اندازد، طوری که این بار در نتیجه شعله ور شدن خشم مبارزان فلسطینی هزاران کشته از میان اسرائیلی ها برجای خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر روز خانه های فلسطینی ها را ویران می کنند و آنها را بیرون می کنند تا قدس را از فلسطینی ها خالی کنند و روزانه تجاوزات ادامه دارد و آیین یهودی را در آنجا برگزار می کنند و به جشن می پردازند.افزایش شهرک نشین های یهودی را شاهد هستیم،گسترش این شهرک ها بخشی از مرحله سیاسی آینده است که همچنان ادامه دارد.همه این ها با سکوت جامعه جهانی همراه است.

گفتمان مقاومت به یک راهبرد در میان مردم مظلوم دنیا تبدیل شده است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید بداند تهدیدها و فشارهای نظامی-سیاسی آنها مردم فلسطین و همچنین گروه های مقاومت را نمی ترساند، ادامه داد: در واقع امروزه قواعد موازنه قدرت در مناطق اشغالی به نفع فلسطینیان تغییر کرده و اسرائیلی ها هستند که باید نگران باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه گفتمان مقاومت به یک استراتژی و راهبرد در میان مردم مظلوم دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: این مهم در حالی است که فلسطینیان طی دهه‌های گذشته به هیچ عنوان حاضر نشدند از حق طبیعی خود کوتاه بیایند از این رو رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده ای از گروه های مقاومت دریافت خواهند کرد، بر این اساس باید اذعان کرد ائتلاف اسرائیلی–آمریکایی نمی تواند نقشه های شوم خود در سرزمین فلسطین را اجرایی کند.

گفتنی است؛ «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرده بود که در صورت اقدام رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، همه توافق‌ها با این رژیم و آمریکا لغو خواهد شد.رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تدوین راهکارهای مقابله با طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری،شد.

پس از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط ترامپ، حالا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موقت این رژیم که به تازگی با رقیب کلیدی اش، بنی گانتس رئیس حزب «آبی- سفید» به توافق رسیده به دنبال اجرای وعده انتخاباتی اش مبنی بر اشغال بخش بزرگی از کرانه باختری و دره اردن است.این الحاق می تواند پیمان صلح رژیم صهیونیستی، مصر و اردن را به خطر بیندازد و خشم متحدان در خلیج فارس را به همراه داشته باشد./

پایان پیام

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید اذعان کرد راهبرد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی با بن بست مواجه است و تفکر مقاومت در آینده ای نزدیک همانند گذشته از این سد سیاسی-نظامی عبور خواهد کرد. گفتمان مقاومت به یک راهبرد در میان مردم مظلوم دنیا تبدیل شده است عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه گفتمان مقاومت به یک استراتژی و راهبرد در میان مردم مظلوم دنیا تبدیل شده است،  بر این اساس باید اذعان کرد ائتلاف اسرائیلی–آمریکایی نمی تواند نقشه های شوم خود در سرزمین فلسطین را اجرایی کند.

نظر شما