شناسهٔ خبر: 40007158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری شب‌های قدر در مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر، دستور العمل‌های بهداشتی جهت برگزاری در مساجد و اماکن برگزاری مراسم قدر را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد، میرجلیلی گفت: اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است و در صورت عدم فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت حداقل فاصله یک متر می‌تواند انجام شود.
وی ادامه داد: تهویه مناسب در محل‌های بسته الزامی است و از هر گونه توزیع نذورات و پذیرایی جدا خودداری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: از حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و هم چنین کودکان و سالمندان در مراسم جلوگیری شود و مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارند، از برگزاری مراسم خودداری شود.
میرجلیلی تاکید کرد: مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت باشد و حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم با ماسک و دستکش الزامی است.
وی خاطر نشان کرد: افراد شرکت کننده در مراسم، لازم است سجاده، مهر، مفاتیح الجنان، قران و بانوان چادر نماز شخصی به همراه داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هیات امنا، روحانی مساجد و بسیج، مسئول نظارت و حسن اجرای برنامه در مساجد است.
میرجلیلی یادآور شد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به نظارت دقیق و تشدید بازرسی‌ها از محل‌های برگزاری شب‌های قدر اقدام می‌کند.

نظر شما