شناسهٔ خبر: 40005240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فراخوان أشتیه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی جهان

منصوره زالی

نخست وزیر فلسطین از کشورهای جهان خواست در صورت اجرای طرح الحاق کرانه باختری، ضمن بایکوت اسرائیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای اشغالی ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، محمد أشتیه، نخست وزیر فلسطین امروز دوشنبه پیش از نشست هفتگی دولت در رام‌الله  اعلام کرد که منطقه غور که اسرائیل قصد دارد آن را به اراضی تحت اشغالش ملحق کند ۲۸ درضد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد و این منطقه زمینی حاصلخیز برای فلسطینیان و غنی از آب‌های زیر زمینی است و نقطه اتصال با اردن و جهان است و مثل غزه و قدس پایگاه جغرافیایی کشور فلسطین است.

وی گفت:  در حال حاضر نیاز به یک موضع متحد عربی، آفریقایی و بین المللی برای رویارویی با اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیش از این با بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی سفید درباره آغاز عملیات الحاق بخش های وسیعی از کرانه باختری  از ابتدای ماه ژوئیه توافق کرده بود که شامل غور اردن و همه شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری می‌شود.

طبق ارزیابی‌های فلسطین این مناطق تا حدود بیش از ۳۰ درصد مساحت کرانه باختری را شامل می‌شود.

فلسطینیان بارها درباره پیامدهای الحاق اراضی کرانه باختری هشدار داده‌اند.

أشتیه نیز در این باره گفت که دولتش متعهد است حقوق اسرای فلسطینی را پرداخت نماید.

وی اضافه کرد: "اسرائیل با دستور برای بستن حساب اسیران فلسطینی، اقدام به راه اندازی یک کمپین ارعاب کرده و من تأیید می‌کنم که  اسرائیل باعث ترس ما نمی‌شود.

وی افزود: "ما و بانک‌ها با یک هجمه جمعی روبرو هستیم و به دنبال راه حل هایی هستیم که از مقررات و بانک ها در برابر تهدیدات محافظت می‌کند. یک کارگروه تشکیل شده که موضوع را بررسی کرده و توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد."

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما